Gulvvarme 1 sal

Hej LDS,

Jeg er i gang med at renovere min 1 sal, som involvere gulvarme :-)
Men jeg er lidt i tvivl om rør føring.
Kan se af de billede jeg kan finde på google af lign projekter ligner det at man skal starte og slutte i samme hjørne - men skal man det?
For min logik siger mig at det ikke har nogen betydning hvis jeg starter i højre hjørne, slutter i venstre side.
For det skal jo passe med spor pladerne.
Ligeledes om man kan køre under væggene 
Er der evt nogle af jer som har nogle billede af jeres projekter, af hvordan i har trukket rør mm. som kan hjælpe mig lidt på vej.

pft.

Hilsen Philip Jensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt vil du have en varmefordelingsventil du tilslutter hvert rum til, og derfor skal du oftest ind og ud af rummet det samme sted, men hvis der er noget der i dit tilfælde der gør at dette ikke er tilfældet så er det også helt fint. Det du bare ikke må gøre er at serieforbinde flere rum, så vil vandet bliver koldere og koldere for hvert rum og iøvrigt være afhængig af at vandet flyder i de andre rum.
Jeg har vedhæftet et billede af mit projekt. Erfaringerne har vist at jeg skulle havde været ca.10 cm tættere på gavlen med slangerne, man kan godt mærke at der er koldere helt ude ved væggen på den måde jeg har lavet det på. Jeg fræsede nogle ekstra spor til slangen så jeg kunne komme tilbage til udgangspunktet, da jeg ikke kunne få det til at gå op med de spor der var til rådighed i sporpladerne, det kan man dog desværre ikke se på billedet
Hej,
Med varmefordelingsventil mener du da shunterne ?
Der bliver 5 kreds på vores 1 sal som alle sammen samles i et "kontrol skab" i den ene gavl.

Hvordan lavede du de ekstra spor? i fri hånd med en overfræser, eller har du lavet en skabelon til det ? 
Du kan godt lave det i fri hånd men jeg har en skinne til min overfræser som jeg brugte.
Det vil ofte være godt at køre en slange langs ydermuren så man undgår at får den kolde zone som perhans oplever. Man kan køre overfræser langs et bræt, eller lidt vanskeligere køre flere gange med en rundsav.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis