Vedr. afbryder

Hejsa
Jeg har en Atilon 375217 sikkerheds afbryder liggende, jeg vil sætte på en gl. dekupør sav.
Diagram viser at både fase og nul afbrydes, og den skulle  være med elektro magnet, så evt. strømsvigt ikke resulterer i genstart. Der er 5 ben, 13-14 afbrydes, 23-24 afbrydes, Det sidste ben er en lodde flig ?
Skal den have nogen forbindelse - tænker den måske skal kobles ekstern nødstop, eller ?
Foto fra google.
På forhånd tak - Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du lokkes til at sætte diagrammet ind i et svar? Beskrivelsen siger ikke så meget.

fase
Jeg skal prøve -  de nævnte terminaler giver sig selv, det 5. ben ( må være a1 ) er jeg lidt i tvivl om. Ps. venter lige på dit svar, ellers laver jeg en prøveopstilling med vario og serie pære..

 

Du behøver ikke vario for afbryder virker ikke før du er på 240 V men kan blot bruge en lampe i prøveopstilling.
Er din type diagram til vendtre Så: 
Ind med 240 V på 13 og 23 Og så over til pære / sav på 14 og 24.
Når du så trykker på start/ grøn knap skulle lampe gerne lyse. Slukker du for forsyning slukker lampen og tænder du igen forsyning skal der ikke ske noget før du har trykket på grøn knap.
Forbindelsen ud til A1 er til
Er det diagram til højre skal A1 forbindes til 24 Eventuel igennem andre nødstop knapper i serie. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
takker for svar -   jeg har for vane lige at skyde en pære i serie på input, skilletrafoen sidder der alligevel, selvom det meste elektronik først " vågner "  fra ca. 175 Vac.   Kan der fås indbygningsdåse og ny membran til knapperne på en sådan kontakt.?

 

Der er ikke noget elektronik i sådan en fætter.
Til det sidste er du sikkert selv lige så god til at søge på nettet
I stedet for at søge efter reservedel kan det ofte betale sig at finde tilsvarende nyt og med det hele. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis