Mur i viktualiekælder skrider sammen!

Hej.
Jeg har et kolonihavehus, hvor der er bygget viktualiekælder.
Ovenpå muren på  billederne er jeg i gang med at bygge badeværelse, men er blevet bekymret for om muren under kan bære de mange kilo, der kommer på.

Kan man på nogen måde stive denne væg af, så den ikke skrider yderligere? Den synker ikke, men den er jo knækket sammen på midten, hvor der også er revner. Det, der løber ned af væggen er flydespartel fra badeværelsesgulvet, der løb igennem en revne. Badeværelset ligger på væggen og til venstre for den. Altså ikke over det tomme rum, man ser på billedet.

Her er revnen tydeligere:

Dette er væggen overfor som ikke fejler noget.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har tænkt på at spænde to soldater op imellem de to mure..
Da det er et kolonihavehus, der er forholdvis primitivt bygget og max værdi på 200.000 kroner, vil jeg helst ikke bruge alt for mange penge på det.

Det ligner betonvægge. Hvor tykke er de, siden du ikke tror, de kan bære badeværelset?

fase
Tror de er 12 til 15 cm. Men murer buer stærkt udad på midten og der løber en revne langs med muren midt på den.
Det ser pudsigt ud. Revnen går rundt om hjørnet, så mit GÆT er, at betonen er sunket, mens resten / gasbeton har fat i bjælkelaget - at din viktualiekælder "hænger" under huset - alternativt at bjælker/hus har forskubbet sig. 

Mvh Troels
Er det pu-skum der er ført rundt langs kanten mod jord?
Isf tror jeg TRRA har ret i at det er sunket.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også