Regler for online salg - vare på lager

Ifm køb af varer til mit badeværelsesprojekt har jeg i nogle tilfælde ifm bestilling af varer, fået en besked om, at varen er i restordre - vel og mærket - efter at jeg har bestilt varen, hvor der af hjemmesiden fremgår at varen er på lager. Har fået det indtryk, at nogle virksomheder, i praksis ikke har varer på lager selv, men lader det fremgå, at de selv har varer på lager.

Har fået det klare indtryk, at nogle mindre seriøse firmaer, grundlæggende arbejder uden varelager, på trods af at de skriver det, og satser på at leverandøren kan levere.  

Er det noget andre har oplevet, og er det noget som er falsk markedsføring.


Mvh Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men får du ikke leveret alligevel?
Jo - forhåbentligt - men jeg valgte at bestille et sted hvor der stod 3-4 dages levering - det er nu udskudt til 15. December. Mine håndværkere kommer lige efter jul - og så begynder man at blive stresset.

Det er heller ikke fordi jeg ikke er blevet tilbudt at annullere ordren - men jeg havde nok valgt at kigge andet sted, hvis ikke de havde skrevet "på lager".

Syntes bare det er dårlig stil. De skriver "på lager" for at få folk til at bestille, og sender en mail med "i restordre" når de opdager at leverandøren ikke kan levere. De har det jo netop IKKE på lager - og det ved de jo godt. 

 Et andet firma, gjorde opmærksom på at varen var i restordre inden jeg klikkede bestil. 

Mvh Troels
PinkHenrik skrev den 16-11-2021 15:23:43

Det er jo forholdsvis nemt at se om det er et "handelsfirma" eller om det er et "lagerfirma".
Det er jo bare at google adressen og se på streetview.  

 Man har jo ikke nødvendigvis lageret på samme adresse som kontoret. Kvm-prisen kan f.eks. være begrundelsen. Større virksomheder, ikke websalg, med adresse i xby kan jo f.eks. have lagre spredt ud i landskabet.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis