Radiator koblingsdåser i gipsvæg

Hej
Jeg har kastet mig ud i at montere et par radiatorere i en opgang og et værelse. De skal begge sidder i en gipsvæg.
Hvordan får jeg installeret denne koblingsdåse nemmest så jeg kan samle det hele igen til sidst? Jeg mener at have fået fortalt et trick engang, men kan ikke huske det... Jeg har søgt nette tomt, men kan ikke finde så meget om det.
Jeg har monteret det ene sæt og de sidder ikke rigtigt, så prøver lige igen med lidt hjælp fra jer 😅
De skal sidde i en 45mm skillevæg med to lag gips hver side, så der er ikke meget plads. Det ligner at koblingsdåserne skal monteres mod bagsiden af gipsen og skrues sammen omkring gipsen, men det gør det næsten umuligt at placeres den rigtigt...
Håber i kan hjælpe med et par gode råd til mit projekt 😊
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke bruge det viste beslag. Hæng radiatoren op og mærk op, hvor rørene fra radiatoren skal være. Følg montagevejledningen, som er vist nederst på siden. ​Montage af koblingsdåse.​​​


fase
Det er vigtig at væggen er gjort færdig lige bag radiator så denne kan hænges op. Så monterer du termostat, bøjning, nippelrør og pexdåse. Når de begge 2  er skruet fast kan radiator tages væk igen og væggen gøres færdig.
Passer dybden ikke præcis med bagvæggen så må der et stykke bræt, eller plade imellem.
Det er den eneste måde at man kan få dåserne til at sidde præcis så gevind kan tage fat når man kommer med radiator igen efter maling m.m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok, tak for nogle fine svar. Den ene radiator skal sidde i en forsatsvæg, så her kan jeg lave et bræt de kan sidde på. Men den anden er der en færdig gipsvæg modsat. Den kan jeg ikke rigtig skrue på uden at ødelægge væggen på den anden side. Kunne jeg måske lime et bræt på indersiden som jeg så kunne skrue koblingsdåsen fast på her? 
du skal nok ikke lime et brædt på, men skrue det fast med et par vinkelbeslag. 

fase
Man kan godt lime brættet/pladen på. Men det kan måske også have en længde så det når ud til lægter i begge sider. Derved kan det måske alligevel sættes godt fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også