Lægning af klikgulv

Hej - min mand er blevet god til selve lægning af klikgulv - men vi er i tvivl om hvordan mønstreret skal lægges eller om det mest korrekte er at sikre at det lægges mere adhoc? Med mønster mener jeg at de samme linjer går igen så ex hver andet eller tredje bræt er savet af samme sted og derfor er samme sted hver gang. Kan nogle guide? Jeg får også lige lagt er billede op.
Hej - min mand er blevet god til selve lægning af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Egentlig ikke. Pernille spurgte også til hvad der er mest korrekt som har betydning for det samlede resultat.

Om stødene er tilfældige eller danner et diagonalt mønster er lige korrekt, bare man husker at de tilfældige ikke får overvægt på dele af gulvet. Det ser ikke godt ud og kræver et vist overblik.

Uanset om gulvet ligger på spær eller er et klikgulv vil jeg stadig anbefale de klassiske tommelfingerregler for trægulve overholdes. Alt andet er noget fikumdik og ser helt forkert ud.   

Det er ikke de 40 cm der er afgørende - det er det enkelte gulvbræts bredde sammenholdt med traditionel afstand mellem understøttelsen (60 cm) der er afgørende.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis