Udgang til sokkelbelysning i køkken

Jeg er ved at gøre klar til LED'er langs soklen i køkkenet, men hvad er den bedste måde at "afslutte" kablet på.
Jeg kan sætte en dåse i skabet, bare den ikke kommer i klemme med skufferne. Jeg kan sætte en stikkontakt uden afbryder, så det er nemt at slutte til, men det kræver så et større hul gennem skabet og ud til LED'erne, eller jeg kan sætte et lampeudtag i selve soklen.

Nogen der har lavet sådan noget og kan komme med nogle tips til hvad man kan gøre og hvad man IKKE skal gøre :)

Eksempel

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er dit køkken med aftagelig sokkel, kan du lave en stikkontakt på væggen. Du kan så vælge at lade stikkontakten få spænding sammen med lyset eller hvordan du havde tænkt dig lyset skulle styres. Hvis soklen er trukket nok tilbage, kan du lave et lampeudtag eller en stikkontakt som styres af det, som du ønsker.

fase
S. Fabrin skrev den 15-11-2021 14:51:21

Er dit køkken med aftagelig sokkel, kan du lave en stikkontakt på væggen. Du kan så vælge at lade stikkontakten få spænding sammen med lyset eller hvordan du havde tænkt dig lyset skulle styres. Hvis soklen er trukket nok tilbage, kan du lave et lampeudtag eller en stikkontakt som styres af det, som du ønsker.
Der er ikke aftagelig sokkel, så det skal være noget der er fremtidssikret. Det har sin egen kontakt, så det kan virke som nat/hyggebelysning
Håber på nogen har lavet noget lign. de kan vise  :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis