Spraymaling til metal, Er der kvalitetsforskel?

Jeg har købt mig 2 køkkentrappestiger fra 50érne tror jeg, som jeg vil renovere. De vil tage adskillige timer at slibe med med stålbørste så de står i blank jern igen.

Jeg vil male dem hvide, sætte nye trin på af hårdtræ og jeg har bestilt nye fødder i Kina.

Når man nu vil lægge så meget energi i at få dem bedre end nye, så vil det jo træls at spare på malingen. Jeg er stor fortaler for Esbjerg Paint, men hos dem vil es. 1 grunder og 2 hvide sprayflasker koste 300,- + fragt.

Det er jo noget billigere at køre til Jem og Fix, men er deres eller Onkel Haralds maling noget l...?

Trappestigerne er til os selv, så det må godt være med godt slutresultat ;-)Træ købt på FB til trin.

Hundefar

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis i virkeligt vil have et godt resultat, så få en autolakerer til at spraymale dem med 2-komponent autolak. Eller endnu bedre ville det være at finde et sted, hvor i kan få dem pulverlakeret. Det koster givetvis noget mere, men så får i også et holdbart resultat.

Almindelig 1-komponent akrylbaseret spraymaling kan sikkert bruges, men resultatet er ikke ret holdbart. Det kan godt nok forsegles med 2-komponent klarlak for at øge holdbarheden, men det koster også en smule.

Hellere leje end at bo på gaden.
Halløj, Jeg har fundet Esbjerg Paint, 3 dåser leveret for 280,- Løsningen med en autolakerer er nok at skyde gråspurve med kanoner og lidt langt fra min tanke om at lave alting selv. Jeg tør næsten ikke tænke på hvad en autolakerer skal have for at blande en sprøjte med hvid maling og så en skilling for at sprøjte oveni.

Hundefar

Køb hvid Hammerit glat på dåse hos onkel eller Jem.
Den hæfter godt uden primer, og er robust efter hærdning. Det vigtigste er at få pudset og affedtet grundigt før maling.

Elektronikteknikeren
Jamen Hammerite er jo hos HN dyrere end Esbjerg Paint…og den fåes heller ikke i hvid hos HN. Grundmaling og slutlak i et produkt? Jeg tror altså ikke rigtig på det desværre 😳

Hundefar

Jeg endte med at købe Esbjerg Paint. 2 dåser hvid og en dåse grunder for 280,-  = 140,- for maling til en skammel.

Nu må jeg så igang med at slibe ned.....

Hundefar

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også