Tørretid primer til gulvspartel

Hej

Jeg skal til at afrette et betongulv i mit badeværelse med flydespartel.
Før spartel kommer på skal der selvfølgelig primes.
Mit spørgsmål er om primeren kan tørre for længe? Og om det er en god ide at Prime 2 gange for at sikre det eksisterende betongulv ikke suger for meget?
På primeren jeg har købt står der at en tørretid på 1-2 timer, men kan man evt lade den tørre i fx. 24 timer ?

På forhånd tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sker der ikke noget ved. Primer er tørret op på den tid. Skulle man arbejde hurtig så ville det have været beskrevet som " vådt i vådt" eller noget lignende
Primer lukker af så beton ikke suger vandet ud af spartel massen. for hurtigt. Det er ret væsentlig så man får lidt tid til at få spartel massen på plads med fald eller vandret.
Jeg tror ikke at det hjælper med 2 gange primer.
Jeg har haft mange dårlige erfaringer med "selv nivellerende" spartel. Det kommer ikke af sig selv men der skal arbejdes med det. DE sidste par gange er jeg blevet ret gode venner med det. 
Er det større arealer så skal der blandes ny spandfuld ret hurtigt. Er man 2 til det så er det godt. Jeg var alene men så målte jeg spartelmase og især vand op i nogle spande, så der ikke skulle ventes på "vandhane tid"
Skal der være fald så er det effektiv at lægge lister ud som ledere rundt ved kanten. Man skal så have forskellige længder af vaterpas eller lige bræt så man f.eks. i en bruseniche kan køre fra afløbs kant og op til sine ledere. Og blive ved med at rette til når massen begynder at blive tykkere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik
Tusind tak for dit svar 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også