Struktur i puds

Vi har den her forfærdelige 80’er struktur på vores stue vægge. Man river sig på det, og vi vil gerne af med det.

umiddelbart gætter jeg selv på at det er en slags puds man måske har rullet med en malerrulle. Det er hårdt som cement, men man kan høre der har forskellig vedhæftning når man tapper med neglene.

Vi tænker at man enten skal slibe det i bund, eller fuldspartle ovenpå.
Hvad tænker i kloge gør-det-selv’er mon ??


Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er forresten lige et billede af væggen  hånd er med for størrelsesforhold

Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
Har netop arbejdet med det samme hjemme ved os.

Vi endte med først at give det et let slib. Du bliver gammel før det er slebet i bund, men på den måde havde man et udgangspunkt der var nogenlunde lige. Efterfølgende har vi fuldspartlet og slebet det ned igen, givet væggene forankringsgrunder, efterfølgende hæftegrunder, og så malet i 2 lag. Hvis du vil have en fed clean struktur alla filt, så sørg for at købe en rulle der kan give den struktur (spørg i byggemarkedet) og sørg for at male hjørner og kanter med en "mini" rulle.

Held og lykke. :)

IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det lyder skruk, så ville jeg nok sætte en spartel på og fjerne pudset der hvor det er skrukt - det er ærgerligt at fuldspartle væggene på skrukt underlag. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også