Mindre m2 efter køb af hus

Hej.
Vi skal have vores hus solgt og har så fundet ud af at vores hus er 15 m2 mindre end oplyst da vi købte den for 4 år siden. Så er den jo lige pludselig blevet noget mindre værd.
Vores hus er en rækkehus og vores garage er bygget sammen med huset og den er også i mursten men den er ikke under samme slags tag. Den har et noget lavere tag.
Og efter hvad jeg har læst så skal garagen være under samme slags tag for at den kan komme ind under samlet m2
Og i salgs opstilling fra ejendomsmægler  stod der boligareal er 100 m2 og garage er under andre bygninger og er opført som 40 m2 og det passer heller ikke da den kun er 20-25 m2

Så her er mine spørgsmål.

1.
Har jeg ret i det med at garagen skal være under samme slags tag?
2.
Kan jeg køre et sag mod tidligere sælger eller er det forældet efter 4 år?

Håber der er en herinde der har lidt viden om det

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lige være helt skarp på hvad der blev anført i salgsannoncen i sin tid.

Der kan jo godt stå noget med bebygget areal, eller vægtet areal, som ikke er det samme som bolig areal.

Så du skal finde de konkrete formuleringer frem som de blev anført ved handlen for 4 år siden.

Sælger og mægler har naturligvis et ansvar for at det er korrekt anført.

Der kan endvidere stå en note i tilstandsrapporten hvis nogle af arealerne afviger fra BBR.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 13-11-2021 09:28:43

Du skal lige være helt skarp på hvad der blev anført i salgsannoncen i sin tid.

Der kan jo godt stå noget med bebygget areal, eller vægtet areal, som ikke er det samme som bolig areal.

Så du skal finde de konkrete formuleringer frem som de blev anført ved handlen for 4 år siden.

Sælger og mægler har naturligvis et ansvar for at det er korrekt anført.

Der kan endvidere stå en note i tilstandsrapporten hvis nogle af arealerne afviger fra BBR.

Har tjekket både salgsopstilling og tilstandsrapport og der står boligareal på 100 m2 og i bbr oplysninger står garagen også som nr 2 bygning og den burde vel også være under bygning 1 som er huset hvis det er samlet areal.

Der står i Salgsopstilling og tilstandsrapport at bbr afviger men det er kun garagen der er nævnt. Der står at den afviger med 14 m2. 

 

ev elmand skrev den 13-11-2021 11:35:11

Husk at arealet regnes på udvendig mur. Så man kan ikke regne værelse 1 + stue + ? +? o.s.v. 

Yes. Jeg har målt fra hjørne til hjørne udvendig.

Man regner vel ikke tag udhæng med? 

 

Nej det er ydersiden af muren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis