Vægmontering af to Montana-reoler lige over hinanden - hvordan?

Hej

Jeg skal have monteret to stk Montana 1112 reoler lige over hinanden.

Er der et trick til, hvordan man får dem til at sidde nøjagtigt lige ovenover hinanden?

Problemet er, at hvis den øverste hænger 1 mm for højt, så vil det gabe i samlingen mellem de to reoler.
Hvis den øverste hænger 1 mm for lavt, så vil belastningen af øverste reol blive overført til nederste reol...

Det er jo ret populære reolmoduler herhjemme. Derfor håber jeg, at der er nogen herinde der har erfaringer med det og vil dele lidt fif.

De skal monteres i murstensvæg.

Herunder ses Montana 1112:


Eksempel på Montana reoler der hænger lige ovenover hinanden ses her:

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kommer jo langt med grundig opmåling. Derudover kan ophængslisterne justeres med de medfølgende plastikbøsninger

Med venlig hilsen

Anders

Anders K skrev den 12-11-2021 18:13:01

Man kommer jo langt med grundig opmåling. Derudover kan ophængslisterne justeres med de medfølgende plastikbøsninger

 Ja. Jeg må bare gøre mig umage og prøve så godt jeg kan.
ville bare lige hære om der var nogle tricks.  

Jeg kender ikke Montanas monteringssystem, men jeg har ofte anvendt en skive mellem skrue og bagbeklædning som er en smule større, så det betyder det ikke så meget hvis hullet ikke er 100% præcist.

Når skabet er placeret helt præcist, spændes skruerne som presser skiverne mod bagbeklædningen og derfra mod væg eller mur. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så vidt jeg husker er Montanas reoler med fransk ophæng. 

fase
Ved fransk ophæng har det ikke den store betydning med et par mm. Hvis den øverste presser den nederste meget så giver ophænget sig lidt nedad og begge ophæng kommer til at bære trykket. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-11-2021 11:40:14

Ved fransk ophæng har det ikke den store betydning med et par mm. Hvis den øverste presser den nederste meget så giver ophænget sig lidt nedad og begge ophæng kommer til at bære trykket. 

 God pointe.
restultatet blev fint og de hænger der endnu   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis