Døre binder efter maler arbejde

For første gang havde jeg et proff malerfirma til at male døre og vinduer udvendigt. Der var afsat to dage til arbejdet. 5 vinduer med tremmeskodder- 4 døre-2 sidevinduer til døre. Stor var min overraskelse at de to havde slebet, grundet malet en gang og efterfølgende anden gang fra kl 11 til 17.
Nu 2 måneder efter binder dørerne stadig kraftigt! Hvad kan vi gøre ved det?

Hlin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hængslerne ændres vel ikke fordi døren bliver malet! Det er malingen der binder på listerne

Hlin
Det fremgik nu ikke af at det er listerne dørene binder på. Jeg troede at det var det tykkere lag maling på dør og karm der fik det til at binde. Det har jeg nemlig selv oplevet.

Måske kan du prøve at smøre listerne (jeg går ud fra at det er gummilister) med silikone man bruger til bildøre.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 12-11-2021 13:41:25

Det fremgik nu ikke af at det er listerne dørene binder på. Jeg troede at det var det tykkere lag maling på dør og karm der fik det til at binde. Det har jeg nemlig selv oplevet.

Måske kan du prøve at smøre listerne (jeg går ud fra at det er gummilister) med silikone man bruger til bildøre.

Endelig ikke smøre dem med silikone. Det risikerer at gå i forbindelse med malingen (specielt, hvis den er vandbaseret) og så er man virkelig på "skideren". Har prøvet, og lige skiftet gummilister, slebet alt maling væk og malet igen.

Hvis man endelig skal prøve "en fix" så er det at pudre talkum på. Det man også smører barnenumser med. Det virker så desværre bare kun en tid, og så skal der pudres igen :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også