er postnord blevet et svindelfirma

har andre oplevet problemer med postnord
nu har jeg flere gange oplevet at de klister labels over med en ny , med dem selv som afsender , så de an levere i pakkeboks i stedet for hjemmelevering som der er betalt for
den sidste har de ikke engang givet besked om at den var kommet , da jeg erfare dette og kontakter dem , sender de den retur 2 dage efter min henvendelse og siger at det ikke er deres problem med at erstatte varerne, efterfølgende ignorere de mig bare ,
er dette blevet normalt for leveringer udenfor byzone , i mine øjne er det bedrageri
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist almen viden at Postnord er et dybt problematisk foretagende. både i og uden for byer.

Her er det typisk lang leveringstid, eller at posten blot antager at man ikke er hjemme selv om man er. Og så havner pakken ikke i nærmeste udleverings-sted men i den anden ende af byen, selvom man ha betalt ekstra for hjemmelevering.

Jeg fik faktisk en pakke forleden. En af deres "services" er at sende en SMS når pakken er afleveret. der gik over 5 timer fra den faktisk var leveret til SMSen kom. Ikke så smart når dyre sager står i offentligheden (dog var den ikke stjålet endnu), til gengæld var indholdet smadret!

Hvis de smider mine pakker i den anden ende af byen undlader jeg konsekvent at afhente dem, medmindre det er noget jeg absolut mangler akut. Så kan de få lov at prøve igen et par uger senere, forhåbenligt med et andet bud.

Eneste løsning er at forsøge at undgå butikker som kun har postNord som leveringsmulighed.

Hos Bring og GLS er det gået gnidningsfrit 99% af gangene, og så kommer de typisk også tidligere, fx ved 9-10 tiden hvor posrNord ofte først kommer ved 14-15 tiden.

PS jeg forventer (desværre) 2 pakker yderligere i morgen fra dem. Det skal nok blive "spændende" ;/
Svindelfima ved jeg nu ikke om de er, men har da også haft en del uheldige episoder med dem, den seneste var at de leverede en pakke til afhentning i Føtex, det ligger 8 km fra hvor vi bor og postnord har både pakkeboks og posthus i Kvickly der ligger 600 m fra os. Da vi så ville hente pakken i Føtex i Middelfart, så var den leveret til Føtex i Fredericia.
Her ude på landet, undrer vi os over “pakkebudene”. Det er civile i udlejnings kassevogne. Leverer i Nr. 18 er da ligemeget hvilken gade.
problemet her er at de levere til pakkeboks , uden at give besked om at den er der
de er blevet så smarte at de klister en ny label på med dem selv som afsender , selvom der er betalt for omdeling , og det også står tydeligt på den label der er klistret over
bredker skrev den 12-11-2021 14:53:16

problemet her er at de levere til pakkeboks , uden at give besked om at den er der
de er blevet så smarte at de klister en ny label på med dem selv som afsender , selvom der er betalt for omdeling , og det også står tydeligt på den label der er klistret over

 Kan det tænkes at de har forsøgt at aflevere den på adressen, men at der ikke var nogen hjemme til at modtage og kvittere ?

GLS køre det i hvert fald på den måde at hvis der ikke er nogen på adressen til at modtage ryger den til deres nærmeste pakkeshop. Så skal modtageren afhente den der.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Jens J. skrev den 12-11-2021 15:22:41

 Kan det tænkes at de har forsøgt at aflevere den på adressen, men at der ikke var nogen hjemme til at modtage og kvittere ?

GLS køre det i hvert fald på den måde at hvis der ikke er nogen på adressen til at modtage ryger den til deres nærmeste pakkeshop. Så skal modtageren afhente den der.

 Samme fremgangmåde hos DAO.

nej , de har ikke forsøgt , og hvis de havde skal de stadig lægge den
det samme gør dao og gls , de kommer jævnligt her , dem er der aldrig problemer med
det er der gentagende gange med postnord
Ofte skal du så snart pakken er "i systemet" Logge på deres side og give dem særskilt lov til at stille din pakke på adressen, selvom du ikke er hjemme (eller sover når de kommer).

Også selv du allerede har valgt "hjemmelevering" og betalt ekstra for det.

Det afhjælper dog kun delvist problemet.

For jeg bor på 2. sal uden eleavator og nogle postbude sender mig Pakkeshoppen alligevel,.

Nu er jeg gangbesværet og har ikke bil, så ved større ting, som ny computer eller TV, er det ganske enkelt ikke en mulighed. Så den slags varer lader jeg få retur og prøver igen - gerne fra en anden forhandler, som bruger et andet budfirma.

Det er dog klart PostNord som er ringest af alle de andre nævnte. Fx GLS, DAO og Bring.

5 timer om at sende SMS/Email om "din pakke er nu leveret som aftalt".

Jo tak de andre gør det inden for 10 min. -Bryder mig ikke om at have dyre varer stående i opgangen, selvom jeg ikke umiddelbartt har grund til at tro at mine naboer er kriminelle _(og jeg bor øverst)

Bilka har fx ikke den mulighed, men posten har bli nok til at regne ud at fra Bilka kan der være tale om levnedsmidler, så det skal jo ikke ligge uden køl i en pakke shop i potetielt 10 dage, så kom der nok til at lugte af sur mælk (det var nu ikke mælk men det ved budet jo ikke).

I dag kom GLS faktsik en time senerem og jeg fik ingen SMS om det. Men tror faktisk selv jeg fik tastet et ciffer forkert som mobil på bestillingen så det er jo min egen skyld.

Deres regler er også blit mellem 8-17, men de plejer nu at være her tidligere end PostNORD, men ok, jeg har fået det jeg har bestilt, så alt ok ;)
Frank Chr. skrev den 12-11-2021 16:33:16

 Samme fremgangmåde hos DAO.


Og jeg kan yderlig tilføje at DAO nærmest misbruger eller af ren dovenskab faktisk "undskylder med der ikke er nøgleadgang til en opgang hvor postkasser er inden for hoveddøren" selv om der faktisk er fri adgang til opgangen og postkasser. Men selvfølgelig - det er jo osse nemmest og køre alle pakkeforsendelserne til en pakkeshop. Her et dugfrisk (frækt) eksempel med en lille brevpakke som en bekendt har oplevet.   ..ringere kan servicen vist ikke blive.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis