God laser? (Til gulvlægning, vinduesmontering ol)

Hej.
Er der nogen som kan anbefale en god laser til en fornuftig pris? Vil gerne holde det inden for 1000 kr.
Har I en I selv bruger og som I kan anbefale?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
BTA Handyman skrev den 11-11-2021 21:37:40

Hej Hus hans.
Jeg har selv denne:
https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/linjelaser/GeoFennel-linielaser-U-1680179?gclid=CjwKCAiAm7OMBhAQEiwArvGi3L2mKrEjJ0Tb6NRGl6m_JHhRKSu-tHRWv0yJmdWw-5Ath2HrhCbELxoCkcoQAvD_BwE
Som jeg er ret glad for, har efterhånden haft den en del år, og den virker, er simpel at bruge, laver en tydelig streg indendørs og koster ikke en formue.

Har samme model, som jeg også er glad for.  

Med venlig hilsen

Anders

Jeg bruger selv Elma X2 den koster 750 kr. Og har en grøn laser som gør at den ses tydeligt. Den er præcis med plus minus på 2 mm indenfor 10 m og selv nivellender 
Jeg har ikke så meget at sammenligne med, men er meget godt tilfreds med den Bosch GLL 2-10
https://www.bosch-professional.com/dk/da/products/gll-2-10-0601063L00

Udover alm. krydslaser, så har den en ret smart "lod-funktion" som lyser en prik lodret både op og ned, så den kan bruges tll at finde et præcist punkt f.eks. i loftet, når der skal hænges lamper op.

Den koster lige under 1000. Findes også i en (dyrere) version med grøn laser.

Mvh. AllanE
Ups, jeg skrev forkert. Min er en Bosch Professionel GCL-2-15

Mvh. AllanE
Annonce
Hej alle 4!
Jeg siger mange tak for jeres bidrag og vejledning. Har kigget på dem I har forslået og nu skal jeg bare beslutte mig for hvilken en jeg bestiller :)
Jeg siger tak og god weekend!
Hus-Hans skrev den 14-11-2021 09:28:52

Hej alle 4!
Jeg siger mange tak for jeres bidrag og vejledning. Har kigget på dem I har forslået og nu skal jeg bare beslutte mig for hvilken en jeg bestiller :)
Jeg siger tak og god weekend!

Bare husk at den skal kunne tåle lidt. Og den skal være nem at montere der hvor du har brug for den er. Den jeg linker til kan både monteres på alm kamera stativ, stativ til de større rotationslasere, der er mulighed for at hænge den på en skrue, bagpladen er der magneter på og på dens eget lille stativ, hvor de fleste påmonterings muligheder er, kan du lave den sidste finjustering hvis eks den skrue du har hængt den på ikke hænger præcist nok. En laser er jo kun noget værd hvis du også har mulighed for altid at få den der hvor du har behov for det. 😀 men held og Lykke med jagten.

Tak handyman!
Set tæller jo virkelig op og peger mod den du linker til.
Den er alsidig i forhold til mulighederne for montering?
Hus-Hans skrev den 14-11-2021 10:04:08

Tak handyman!
Set tæller jo virkelig op og peger mod den du linker til.
Den er alsidig i forhold til mulighederne for montering?

Ja den er meget alsidig i forhold til montering. Skal dog lige nævnes at jeg ikke kender de andre der linkes til. Men geo fennel laver ikke andet end laser og maskinstyring og er et ret godt brand til den professionelle også. For et fabrikat der har det bag sig og er jeg ihvertfald ikke i tvivl. Selvfølgelig findes der bedre lasere men pris og hvad du får, hænger jo sammen. 😀

Tror jeg har besluttet mig for den geofennel :) det at det er et firma som fokusere på bla.  lasere/opmåling bekræfter mig også I at det nok er den korrekte vej at gå. Plus at I taler godt om den og er tilfreds :)
Batteritiden ser også god ud på den

Kan også se de har den med grøn laser (men den koster 600 mere og jeg ved jeg ikke helt om det er det værd) den røde er jo kraftig nok står der, - og som jeg læser det/ser videoer er det ikke fordi den gør så stor forskel med det blotte øje. Og skal det være til udendørs brug skal man uanset farvelaser have en modtager koblet til.
Har også kigget på denne, som skal være en opfølger med 360 grader makering. https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/linjelaser/GeoFennel-multilinjelaser-1991100?fromSsearch=1 men så snakker vi jo også en noget højere pris (og det var jo ikke det jeg oprindeligt efterspurgte). Men sådan går det oftest når man kigger efter ting - man kan altid finde en som kan lidt mere og koster lidt mere. Men så er spørgsmålet bare om det er behovet :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis