Hvilket materiale til efterisolering af ydervægge

Hejsa

Til foråret står jeg overfor hvad jeg vil kalde min største udfordring i gør-det-selv regi.
Jeg skal have efterisoleret ydermurene på mit hus.

I den forbindelse havde jeg tænkt at det skulle gøres med 100mm isoleringsbats der så blev netpudset og afsluttet med skalflex eller skalcem.

MEN, nu har jeg hørt på vandrørene at der findes et dansk isolerings produkt, som er nogle plader i et skum materiale, der skulle have samme isoleringsevne ved 50mm, samt skulle være langt lettere at arbejde med, da de er mere rigide end de normale isoleringsbats.

Jeg har søgt nettet tyndt, men synes ikke jeg har kunne finde det. Er der monstro nogen her inde der kunne vide hvad det er for noget jeg snakker om? :)

IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Facadeisolering af gasbeton.. det bliver I glade for!🙂 
Er det briiso? Det er jeg dog i tvivl om laves til puds?
Men overvej at lave en mellemting ift. Tykkelse.. den udvikling går kun én vej..(læs: put så meget isolering på, som muligt)
Og gør jer, inden I går i gang,  nøje overvejelser over, hvor der skal hænges f eks  lamper, tørrestativ, haveslange elbiloplader eller andet, som kan kræve fastgørelse i noget der er stærkere end pudslaget..

Overvej desuden at isolere soklen  når I er i gang🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nej, multipor er til indvendig isolering.
Hans hus er opført i gasbeton.

Elektronikteknikeren
Isoleringen der er tale om må være noget i stil med denne:Link

I alle tilfælde er bygmax et anbefalelsesværdigt bekendtskab, hvis du skal i gang med et helt hus.

Hvis du starter din søgen der, et du ret sikker på at få den bedst pris på dine materialer, blot du ikke kun skal bruge enkelte emner, det kommer jo pris til fragtbil oven i.

Jeg gør ofte det at jeg slår materialekøb til flere projekter sammen, så skal der kun betales fragt én gang. Men man skal så have plads til at have det stående.

Elektronikteknikeren
Jeg har tilsvarende erfaringer med den lokale XL-byg..
Tag en snak med en af dit lokale byggemarked sælgere, fortæl om det store projekt, så kan de sikkert lave en god rabataftale🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Og husk at få loft isolering ført ud så den er i kontakt med facade isolering. Der skal dog stadig være god ventilation fra udhæng og op under tagflade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gregeren skrev den 13-11-2021 07:46:51

Nej, multipor er til indvendig isolering.
Hans hus er opført i gasbeton.

 https://www.ytong.dk/multipor_udvendig_isolering.php


 

Det er ikke det der efterspørges.. der efterspørges materiale, med dobbelt så effektiv isoleringsevne som traditionel mineraluld 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Fik lavet udv. efterisolering 2018. Oprindelig leca med puds. Fik monteret 60 mm.PUR med murstensskaller.
Helt tilfreds med løsningen, men der skal laves en klar aftale med firmaet. Noget sjusk som jeg måtte til advokat med.
Firmaet er isoklinker i Risskov v/ Århus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis