56.000 kr for 2 dages tømrer arbejde

I et nyt hus vi har købt ville vi gerne have sat akustikloft i køkken/alrum og stue (samlet 60kvm) Jeg indhentede tilbud fra en tømrer, som indebar at vi selv fjernede det gamle loft, og at de så skulle sætte ny dampspærre, forskalling og de her perforerede gipsplader op. Tilbuddet lød på 52.000kr. Vi har ingen ide om hvad sådan noget koster, men umiddelbart lød det fair så vi takkede ja

Et par dage inden de skulle igang gennemgik jeg opgaven med tømreren på stedet. Han kiggede på det og anbefalede at man bare satte loft ovenpå det eksisterende loft, og altså ikke ny dampspærre etc. Det aftalte vi så og de gik igang. De har igang torsdag fra 7.30-16, fredag 7.30-12.30 og mandag 7.30-10

Da arbejdsbyrden i min optik jo er blevet mindre end oprindeligt aftalt, havde jeg en klar forventning om at prisen også ville være lidt lavere. Nu har jeg så bare modtaget regning på 52.000 inkl moms med beskrivelsen: opsætning af akustikloft ifl tilbud
Er det bare mig eller er det ikke vanvittigt for under 2 dages arbejde?! Og nu hvor opgavebeskrivelsen har ændret sig undervejs, burde prisen så ikke også justeres? Eller er det bare som det er?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle have fået et nyt tilbud, fordi arbejdet nu var blevet ændret. Du kunne anke over den nuværende regning og gøre opmærksom på det mindre arbejde der er blevet udført. Der er ikke blevet opsat dampspærre og forskalling. Gør opmærksom på det deraf følgende betydelig mindre arbejde. 

fase
Virker umiddelbart ud fra beskrivelsen usympatisk af pågældende håndværker, at han blindt fremsender regning på tidligere aftalte beløb når I netop har talt sammen om reduktion i opgaven. Har du første tilbud med opsættelse af dampspær og forskalling på skrift? 
Har du prøvet at snakke med tømreren?
Mange håndværkere har hjælp til regnskab og fakturering og hvis der ligger et tilbud og tømreren bare siger at han er færdig med opgaven, så vil det jo blive tilbudet der bliver faktureret.
Så det kan jo være en fejl...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Det koster ca. 5000 kr / dag  for en håndværker.
Det må være eks. Moms..
Jeg har lige sluppet 712,-/time inkl. Moms for vvs 🤥
Og det var hernede på Sydsjælland

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis