Hvordan fylder jeg hul ud efter nedrivning af skillevæg?

Sådan ser det ud efter jeg har fjernet skillevæggen. Der er et tyk lag af et eller andet på 1cm ovenpå betonen. Hvordan fylder jeg det ud? Hvilke materialer skal jeg bruge? Beton Mørtel kan vel ikke gøre det, da det skal holde sig oppe før det størkner tænker jeg. Kom med gode ideer. Jeg ved heller ikke om jeg kan spartle når det er så tykt som det er. Jeg har samme problem med loftet


Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner almindelig pudsemørtel. Det kan om nødvendigt påføres ad flere omgange, så det ikke falder af.

fase
Spartel kan lægges på i indtil 4 mm tykkelse. Detr kan nemlig ikke hærde indefra som mørtel. Spartelmasse skal tørre op, derfor det ret tynde lag pr. påførsel. Men det kan godt påføres lidt tykkere ad 2-3 omgange. Er det støøre lag så brug færdig blandet ( kun tilsæt vand) pudsemørtel. 
Du forvander først ved at stænke rigelig vand på. Noget af mørtelen lægges på pudsebræt og en skefuld tages op på mureske ( mops ( lille ret rund ) eller spandeske (lidt større med rund ende))  Så presser du den blandede mørtel på på sådan en måde at den mases godt ind i alle små porer og ujævnheder. Der falder en del ned men det samler du bare op og blander med igen i spanden. 
Der trækkes en pind op over i zigzag bevægelse 1/2 - 1 time efter så mørtelen står lige med den oprindelige puds.
Så bruger du et pudsebræt i cirkel bevægelser så det blive glat.
Efter 1-2 dag kan det spartles færdig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for hjælpen begge to! Jeg køber pudsemørtel og påfører over flere omgange! :)

Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
Pudsemørtel behøver ikke flere omgange. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også