Mår angreb af kabler i bil

Har lige fået udbedret et mår angreb på ledninger i min bil og eftrfølgende sprøjtet med "gå væk mår".
Det er 2. gang at det koster over kr. 800.

Er der noget der kan afskrække dem fra at gå op i motorrummet?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi oplevede det samme og vores mekanikker mente vi skulle prøve Wunderbaum i motorrummet.  Ingen ide om hvilken duft der afskrækker og hvilke, der måske i værste tilfælde tiltrækker  

Husmår er ofte ret ligeglad med de fleste menneskeskabte lugte da de i princippet er vant til dem. Eneste sikker måde at undgå husmår (egern, mus og rotter) i ens bil, er en tæt garage.  
En lille lærredspose med hjortetakssalt, bundet fast et sted i motorrummet holder dem væk.
Prøv at google "mår sensor 717" (youtube) ultralydskræmmer med stødplader der kobles til bilens batteri. https://www.youtube.com/watch?v=IkVE-JLQCkg
På tysk fjernsyn løb for et par år siden et eksperiment med de forskellige midler mod mår (med levende mår og skjulte kameraer). Diverse duftstoffer virkede ikke, ultralyd heller ikke, det eneste der fungerede var elektriske stødplader.

Annonce
Enig med Bent Andersen. Eneste midler mod husmår er enten el-hegn i forskellige udformninger eller fælder.
Hle 2 mårer synes på et tidspunkt, at datterens VW UP var en fin bolig for dem.

Motorrummet blev sprøjtet med en mårspray, der gør det hele meget klistret. De har ikke været der siden. Mekanikeren synes dog nok ikke det er sjovt med det klistrede stads.   

Det kan selvfølgelig også være det "gok" i hovedet, den ene fik, da min hustru lige "gokkede" den en med en "myggedasker", der har skræmt dem væk   

De besøgte også vort loft, men der blev monteret en batteri-drevet  mårskræmmer. Og det ser ud til at virke, for de kom nemlig tilbage, da den løb tør for batteri. Så nu er batterierne skiftet   

Skulle alt fejle, er denne "dims" ganske effektiv.   
I sommers hentede jeg en Audi hos en forhandler i Tyskland, og i den forbindelse viste han mig at de solgte sådan en mår-afskrækker ting som ekstraudstyr. Det er åbenbart et rimeligt almindeligt problem flere steder
i Tyskland.
Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men du kan sikkert finde dem på Google :-) 
Her en af mine søde husmår, som er ret vild med æg (med menneske lugt på).   https://www.youtube.com/watch?v=iTMkzpE5C-8
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis