Isolering af eternittag indefra

Hej med jer.
Jeg er ved at renovere vores sommerhus og har i den forbindelse revet det gamle loft ned. Herunder var der meget sparsom og meget mørk og ødelagt isolering. Jeg vil gerne isolere på ny, montere dampspærre og herefter smide listelofter op. Pt. Er der helt åbent ud under taget (til udhænget) og taget er bølgeeternit uden undertag. Hvad gør jeg bedst? Jeg tænker at smide vindbrædder på og isolere mellem spær, sætte dampspærre op og herefter forskalling, hvor loftet monteres. Spørgsmålet er dog - skal isoleringen bare lægges op mod eternitpladerne med et luftlag? Vi der ikke rende mus mv. ind i isoleringen? Lad mig høre hvad I tænker?
Tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bud ville være (og bedre bud findes garanteret😀) at du holder min.5cm afstand mellem overkant isolering og bølgetop.
Du kan måske montere musestop over dine vindbrædder, for at holde mus ude?

Hvor meget isolering får du plads til så? Du kan overveje om du kan sænke loftet f.eks 5cm. Det kan give mulighed for at montere dampspærre, under spær, herunder 50mm isolering, vær opmærksom på at dampspærre max. Må placeres 1/3 inde i isoleringen.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak for input - det lyder fornuftigt! Tænker det bliver svært at lave en fuldstændig udelukkelse af mus, men det er bestemt et forsøg værd. Med den løsning får jeg plads til 145 mm, hvilket måske et lidt i den lave ende? Ville være ked af at sænke loftet, men måske er 5 cm ok.

Ja, hvis de Vil ind, kommer de det nu nok også..

Jeg søgte lige.. det lader til der er krav om 265mm isolering i taget.. (Det er mere end jeg har i tagflasen på vores hus😅
Har du overvejet Kingspan?

De 5cm, vil give dig mulighed for at føre eventuelle installationer på den varme side af dampspærren.. hvis der er behov for den slags, er det klart lettere.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis