Lukke hullet mellem gerigt og dørkarm

Hej
Vi har sat karme i, og når vi skal sætte gerigter på, så er der hul mellem gerigt og karm (se billeder). Vægge og hus er pilskæve, så det er svært at gøre det pænt ... plus vi er total amatør inden for det her gør-det-selv.

Hvad kan vi udfylde disse huller med, så afslutningen bare bliver lidt pæn? Noget silikone og så male med panelmaling?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Endnu et billede
Maling binder ikke på silikone.

Jeg har opdaget at No-More-Nail fra jem&fusk også kan anvendes som fuge i tilfælde som dit, og kan overmales med stort set alt. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 09-11-2021 21:21:36

Maling binder ikke på silikone.

Jeg har opdaget at No-More-Nail fra jem&fusk også kan anvendes som fuge i tilfælde som dit, og kan overmales med stort set alt. 

 Vi har brugt No Nails til at sætte gerigter op med, og har stadig massere tilbage. Det prøver vi - TAK! :)

Husk bare at, er fugen bred, så lad det første lag tørre inden du påfører de efterfølgende. Det letter arbejdet ganske betydeligt, og laver du fejl undervejs (og det sker for selv den bedste), er No-More-Nail let at slibe.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 09-11-2021 21:38:04

Husk bare at, er fugen bred, så lad det første lag tørre inden du påfører de efterfølgende. Det letter arbejdet ganske betydeligt, og laver du fejl undervejs (og det sker for selv den bedste), er No-More-Nail let at slibe.

 Modtaget. 

Men vi skal ikke fylde hele revnen ud i første hug, men lægge et lag og lade det tørre og så fylde mere i efterfølgende. Er det rigtigt forstået?
Annonce
Det er helt korrekt opfattet. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak. Sidste spørgsmål:
Er der noget maling du vil anbefale når der skal males over No-Nail og karmene også skal have en tur?
Egentlig ikke. Du kan bruge den maling du er fortolig med.

Selv bruger jeg den nye træ og metalmaling fra Sadolin. Det gør jeg fordi den fås i glans 90 som er vigtigt i et gammelt hus med småsprossede vinduer.

Jeg prioriterer også opspil, refleksion og luminans højt som bedst imødekommer samspillet mellem lys, skygge og farver i årstidernes forskelligheder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu hvor karmen ikke er dyb nok ift væggens tykkelse, så er det eneste rigtige at sætte en liste, som tilpasning, der gør at karmen flugter med væggen. Og så kan I sætte jeres Indfatninger på efterfølgende. Den indvendige side af karmen (der hvor du kan se hængslerne) skal flugte med væggen og så laves tilpasningen på modsatte side. 
Nej en liste er ikke det eneste rigtige. Der er kommet nye materialer der er lovende til andre løsninger. For øvrigt oplyser Mhrs at indfatningerne er monteret.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også