Selvnivellerende damp / radonspær

Hejsa

Jeg skal til at lægge laminatgulv i vores hus, og for at det bliver godt er det vigtigt at overfladen er plan.

Jeg har fjernet noget gammel linoleumsgulv hvor der stadig sidder lim på gulvet, det har jeg lidt opgivet at få væk, men det gør også at gulvet ikke er helt plant. Det ligger på et betongulv.

Nu har jeg så hørt at jeg kan hælde noget selvnivellerende spartel / gulv der både fungerer som damp og radonspær.

Er der nogen her inde der kender noget til det og evt. har arbejdet med det før, og kan henvise til et produkt og gerne noget info om hvordan man skal gøre med det? :)

IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist samme spørgsmål som din anden tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/240951/s/fjernelse-af-gammel-lim-efter

Du har ret i, at du ikke kan lægge laminatgulv på, når det er så ujævnt. Laminatgulvet har en skumbelægning på bagsiden (eller kræver at man ruller noget ud selv). Det virker støjdæmpende og minimerer problemer med små sandkorn/støv. Men limresterne er nok for meget.

En multicutter med spartel monteret gør underværker og vil nok gøre det muligt at fjerne limen. Mht. en almindelig flydespartel, så kan du ikke forvente at den virker radonspærrende. Jeg ville uden tvivl alligevel lægge dampspærre/radon-folie. Det koster ikke alverden og vil også sikre at der ikke bliver problemer med fugt under laminaten.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også