Nye baglygtepærer til PGO Hot eller?

Jeg har lige fået min PGO retur efter en temmelig dyr omgang. Men nu er der ikke lys i baglygten?! :-(

Jeg er ikke spor mekanisk egnet, og i bogen til dyret står der bare, at man skal skifte pærer. Nu har jeg nok mere en mistanke om en løs forbindelse eftersom samtlige andre pærer lyser fint, men den altså ikke har lys bagpå dagen efter den var afhentet fra rep. Jeg havde dog IKKE selv set efter, jeg gik jo udfra som (værkstedofrene oftest gør), en naturlighed, at lyset virker.

Nu er det jo en dårlig årstid at køre uden lys! Jeg har kigget på nogle LED-pærer (men de er ikke på lager). Så. hvad gør en klog?

Pt har jeg købt nogle batteridrevne cykelbaglygter, som en nødløsning til at fastgøre med strips på den der bøjle bagtil.

Hvordan tjekker man en løs forbindelse? Jeg kan jo nok trods alt, ;-) se om en pære er gået..?

Mvh
nn
Og jeg er så TRÆT af det værksted.

Mvh
xpinny
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv nu som det første at tjekke pæren - den kan meget let være defekt. At de andre pærer lyser, øger også sansynligheden for at det ikke er en løs forbindelse.

Søren O
Du kan ikke umiddelbart kritisere værkstedet. Muligheden ligger jo, at pæren er sprunget på vej hjem. Det er ikke raketvidenskab at skifte pære. Hvorfor LED
Fordi værkstedet generelt laver sjuskefejl? Når, de siger, de har lavet serviceeftersyn på dyret, så forventer jeg jo, at de har tjekket, det, der går under serviceeftersyn, som i at det elektriske virker?

Jeg gider ikke remse alt det andet op, men de har ikke været billige, og ja....

I mine mere end 30 år som knallertkører, er det første gang at jeg oplever en sprunget pære.

LED fordi, de lyser bedre og bruger mindre strøm. Jeg kører en del på landevej, hvor bilisterne kører meget stærkt og tæt på. Så kan de i det mindste se mig!

Mvh
xpinny
Jeg købte og monterede 1 cykelbaglygte, faktisk havde jeg købt to, men den der bøjle bagtil (på mukkebikken) er for tynd, så jeg måtte gafte gummipakningerne fra nummer to lygtes holder. Jeg har udprægtet 2 tommelfingre midt i hver hånd, og kan noget vendes forrkert, så sker det også! Iøvrigt så hader jeg at skulle stå og skrue tre dimser sammen, jeg begynder at ryste, og NÅR det er skruet forket sammen- er kærven i skruen smadret, så det kan ikke skrues af!
Holder nummer 1 vender rigtigtigt, nummer to er sat på på hovedet! ;-)

Det er jo ikke fordi, jeg ikke prøver! Men min finmotorik er lavet af nederen tilsat ekstra pølsefingre. Og en hjerne, der vist heller ikke vender helt korrekt/er skruet godt sammen. ;-)

Første gang, jeg skulle lappe en cykels baghjul- tog det 4 lapper mere fordi, man ikke må påmontere dækket med de der fælgdimser, så pukterer slangen bare igen! Men jeg har altså ikke særlig mange kræfter i hænderne, så hvordan pokker, får man så det skidet dæk PÅ igen...

Mvh
xpinny
Annonce
I øvrigt blev jeg kørt ned den dag! Jeg skal vidne i retten her i næste uge (næsten på dato 1 år efter). Jeg var heldig, jeg slap med trælår, blå mærker, en flænge i ballen og PTSD. Den der fornemmelse af bilen, der skubber til mit hoved, der så bumper hjælpeløst op og ned på vejen... 

Man må ikke køre med cykellys på knallerten, men havde jeg kørt på cykel, var jeg nok alligevel blevet ramt bagfra. Godt jeg bruger hjelm!

Mvh
xpinny
Hvis man er bange for at blive kørt ned, og har prøvet, hvad er så grunden til at man ikke med det samme kører til værkstedet og Beder dem fikse baglyset?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Fordi værkstedet ligger 35 km væk..?

Mvh
xpinny
Du er træt af værkstedet, det er lidt dyrt og det ligger 35 km væk. Er der ikke et der ligger nærmere?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nej.

Mvh
xpinny
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis