OPVASKEMASKINE PROBLEM MED JORD

Hej,
Jeg har lige installeret en ny blomberg opvaskemaskine. Efter at have kørt den i 10 minutter udløste hovedafbryderen i sikringsboksen, al elektricitet i huset blev slukket. Jeg ringede til en elektriker, som sagde, at jordet var defekt, eller at opvaskemaskinen var defekt. Under alle omstændigheder fungerer opvaskemaskinen fint uden jord påsat. Men med jordforbindelsen på, udløste hovedafbryderen i sikringsboksen. Nogle ideer til hvad løsningen er?  Tak, Michael
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sandsynligvis et varmelegeme der driller. Når en vaskemaskine/opvaskemaskine slår hpfi så er det i 99.99 % af alle tilfælde varmelegemet der er overgang i 
Ja så har du en overgang til jord..... Som tidligere beskrevet. 
Det må da være en bytter - på garantien.

Søren O
brun til brun, blå til blå og grøn/gul til grøn/gul. (Men afbryderen udløses, så snart jeg tænder for maskinen med jordledningen tilsluttet.

brun til brun, blå til blå uden grøn/gul til grøn/gul. (Opvaskemaskine køre hele program. Afbryderen
udløser ikke med jordledningen ikke tilsluttet)
Men lad nu være med at bruge maskinen, uden jordforbindelse.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-11-2021 21:51:30

Men lad nu være med at bruge maskinen, uden jordforbindelse.

 Jeg vil ikke, jeg venter på, at en servicetekniker ser på det

Gul/grøn til brun i toppen af afbryderen som jeg ser det , eller hvad..........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 08-11-2021 22:00:38

Gul/grøn til brun i toppen af afbryderen som jeg ser det , eller hvad..........

Gul/grøn til brun/grøn i toppen af afbryderen som jeg ser det hvor jord-symbolet er.


Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis