OPVASKEMASKINE PROBLEM MED JORD

Hej,
Jeg har lige installeret en ny blomberg opvaskemaskine. Efter at have kørt den i 10 minutter udløste hovedafbryderen i sikringsboksen, al elektricitet i huset blev slukket. Jeg ringede til en elektriker, som sagde, at jordet var defekt, eller at opvaskemaskinen var defekt. Under alle omstændigheder fungerer opvaskemaskinen fint uden jord påsat. Men med jordforbindelsen på, udløste hovedafbryderen i sikringsboksen. Nogle ideer til hvad løsningen er?  Tak, Michael
Hej, Jeg har lige installeret en ny blomberg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror Karl Smart skal have nye briller.

Søren O
Til oplysning så bør du montere jordleder fra maskinen i den midterste klemme nederst i afbryderen. ( tilsvarende som jordleder er monteret øverst fra installationen )
DET GØR INGEN FORSKEL PÅ DIT PROBLEM, men det er det korrekte på den måde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 08-11-2021 22:50:56

Til oplysning så bør du montere jordleder fra maskinen i den midterste klemme nederst i afbryderen. ( tilsvarende som jordleder er monteret øverst fra installationen )
DET GØR INGEN FORSKEL PÅ DIT PROBLEM, men det er det korrekte på den måde. 

 OK, tak, det vil jeg prøve at gøre. Ser ud til at skruen mangler


Jeg havde et lignende problem med en varmepumpe.
Det endte med at jeg fik udskiftet HPFI-afbryderen og siden (nogle år) har det fungeret upåklageligt.

Til trådstarter. OK skruen mangler så må jordleder blive siddende øverst. Det giver heller ingen forskel på dit problem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
ev elmand skrev den 12-11-2021 22:46:43

Til trådstarter. OK skruen mangler så må jordleder blive siddende øverst. Det giver heller ingen forskel på dit problem. 

 Opdag jordforbindelsen, af en eller anden ukendt årsag, havde strøm.

Hvis der er overgang i opvasker så kan der måles en spænding på jordforbindelsen når den er afmonteret. Det er ret naturligt. OG det vil sikkert forårsage at relæet slår fra. Og så er vi vel tilbage til start problemet.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis