Epoxybelægning og squeegee

Hej LDS

Nu har jeg set næsten alle videoer omkring epoxybelægning, der findes på youtube tror jeg.Og der rejser sig et spørgsmål - er det helt umuligt at opdrive en gummiskraber med tænder, som der bruges af samtlige gulvlæggere i videoerne (notched squeegee går det vist under)?

Jeg kan sagtens finde en gummiskraber, og jeg kan sikkert selv skære tænder i den - men det produkt må da findes i DK?

Jeg har en 50 cm epoxytandspartel (rustfrit stål), der siges at aflægge ca. 2,5mm materiale holdt i 30-45 grader vinkel. Men der må være en grund til, at der næsten kun bruges gummivarianter i udlandet.

Mvh. Emil
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke ekspert i epoxy, men plejer man i DK ikke at bruge en pigrulle, hvis formålet er udglatte og fordele?

Mvh Troels
TRRA skrev den 08-11-2021 13:32:07

Jeg er ikke ekspert i epoxy, men plejer man i DK ikke at bruge en pigrulle, hvis formålet er udglatte og fordele?

Pigrullen bruges til slut til at finfordele samt få luft ud. Selve massen fordeles med enten tandspartel eller squeegee (hvor sidstnævnte altid anvendes i videoerne). 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Epoxy ruller?

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også