Reparation af hul i væg på badeværelse

Hej alle
Vi har fået flyttet en stikkontakt, og nu er der et stort og smukt hul i væggen på badeværelset.

Hvad ville i bruge for at lappe det?

mvh
Magnus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hullet kan lukkes med mørtel med en lille smule cement i, der skal nyt væv på væggen eller spartles over det hele for at hullet bliver usynligt.

Dåsen skal iøvrigt føres med frem så den er plan med væggens overflade, ved ikke om der kan fås en afstandsprofil når den er tilbagelagt som her.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vand hullet, træk dåsen frem til forkant væg og lav en blanding af mørtel og cement 8:1. stop noget mørtel ind bag dåsen og selvfølgelig rundt om den. Hullet ved siden af lukkes på lignende måde.
Det ser ud som om dåsen ikke er flyttet endnu men skal flyttes lidt til højre. Det ser ud som om installationen er lavet med plastrør. Det gør det sværere at lave den øvelse. Du skal have hugget mere frit, hvis dåsen skal flyttes mod højre.

fase
Tak for inputs!
Dåsen skal ikke flyttes til højre, men skal blive hvor den er lige nu. Elektrikeren lavede en fejl, hvilket selvfølgelig er virkelig irriterende.
Jeg er ikke selv elektriker, men det ser ud til at indmuringsdåsen sidder virkelig dybt, som du også siger, S. Fabrin. Næsten 2 cm. Kan det på nogen måde udlignes med en udligningsring, eller skal det laves om? Hvis det skal laves om, så må jeg klage..

Mvh
Magnus
Du skal bede elektrikeren om at lave det om så dåsen er monteret korrekt i i flugt med muren. Måske skal rørene hugges lidt mere fri. Der findes udligningsringe ​Pudsudligningsring​​​

fase
S. Fabrin skrev den 08-11-2021 10:59:10

Du skal bede elektrikeren om at lave det om så dåsen er monteret korrekt i i flugt med muren. Måske skal rørene hugges lidt mere fri. Der findes udligningsringe Pudsudligningsring

Tusind tak for hjælpen. Det prøver jeg i første omgang! :)

Jeg håbede det ville kunne løses med en pudsudligningsring.... øv...
Annonce
Vil det være muligt at hugge lidt mere fri og selv trække dåsen frem? Nu når installationen er lavet med plastrør, så tænker jeg at rørene også skal rykkes frem - og skal hele installationen så ændres? Eller er der en snedig måde at rykke dåsen frem på og føre ledningerne igennem noget andet?
Magnusolesen skrev den 08-11-2021 11:49:23

Vil det være muligt at hugge lidt mere fri og selv trække dåsen frem? Nu når installationen er lavet med plastrør, så tænker jeg at rørene også skal rykkes frem - og skal hele installationen så ændres? Eller er der en snedig måde at rykke dåsen frem på og føre ledningerne igennem noget andet?
 Jeg håbede det ville kunne løses med en pudsudligningsring.... øv...
Jeg har jo netop givet et link til en pudsudligningsring, se det.
Hvis dåsen skal rykkes frem, skal rørene hugges fri på et stykke. Det medfører at dåsen kommer lidt længere ned, en 4 - 5 mm. Der er ingen snedig måde til at føre rørene på anden måde end, hvor de bliver ført ind nu.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også