Vindmølle DIY

Hej.

Nogen der har erfaring med at bygge en vindmølle ?

Jeg har en 220 volt, 0,6 kW/h, 4 takts generator, hvor jeg overvejer at afmontere generatoren og lave en vertikal vindmølle. (Lodret stående)
Men jeg synes ikke rigtigt at kunne finde noget på nettet, bortset fra noget total volapyk uden mening, oversat fra russisk !

Jeg tænkte om der måske var nogle i gruppen der havde leget lidt med emnet såvel teoretisk som praktisk som er villige til at dele viden ?

Med de strømpriserser vi ser for tiden er ideen jo ikke helt uden hold i virkeligheden.

Kan du ikke lave det selv, er opgaven godt nok speciel.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er 600 W (0,6 kW/h ville aldrig stå på en generator) jo ikke alverden. Men du kan selvfølgelig tænde et per lamper med den.
Jeg tror du skal kigge lidt mere på hvad din generator kan og komme med et par realistiske tal først.

Jeg tror han mener at afmontere bensin motoren fra generator, og så bruge denne med en mølle på.
Det er en meget vanskelig proces at begive sig ud i. Der skal meget viden og beregninger til for at få vinger til at fungere på sådan en måde at generator arbejder, med samme omdrejninger hele tiden, at vingerne ikke stikker af i stormvejr ( løber løbsk) o.s.v.
Der hvor jeg har set mest lovende resultater ved micro møller er ved vertikale møller. Altså hvor du tager 2 halve olietønder og sætter sammen så de tager vinden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand du har helt ret.

Jeg skriver jo :

Jeg har en 220 volt, 0,6 kW/h, 4 takts generator, hvor jeg overvejer at afmontere generatoren og lave en vertikal vindmølle. (Lodret stående)

Bent Andersen du skriver at det aldrig ville stå på generatoren - 600 watt.
Du har helt ret, for der står ikke 600 watt, men der imod står der 0,6 kW/h.

Kan du ikke lave det selv, er opgaven godt nok speciel.
Ja, men med 0,6 kW, eller endda 0,6 kW/h ville den generator være latterligt lille. Den kunne drives af en motor fra en Puch Maxi... eller en "to-gears Disella".
Der er et eller andet det ikke passer her.

600W er vel ikke mere latterligt end diverse 4-500W kinamøller man kan købe på nettet.
Men besparelsen på elprisen vil selvfølgelig ikke være stor - hvis vi antager at man kan holde den oppe på 10% ydelse i et helt døgn, vil det give 1,5kWh

Måske kan du hente lidt inspiration her

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Annonce
En lodret vindmølle er en meget langsom og urentabel mølletype , det ville aldrig virke ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Den skal i hvert fald være stor, tænker halve olie tønder monteret på en aksel med arme - når det er sagt, så skal der jo indskydes en gearkasse for højere rpm., den er tabsgivende og slides forholdsvis hurtigt. I stedet ville jeg leje med en bil generator ( lader typisk 600-900w ) på et12v batteri, herfra kan indskydes en omformer til 230vac.
Lidt inspiration her : vindmølle  

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis