Kompressor og lift

Har købt hus hvor der i garagen står en 1 søjlet lift i gulvet. Denne bruger luft til at løfte. Så skal have anskaffet mig en kompressor igen. Men hvilke krav er der til en kompressor der skal kunne køre med denne lift, den vil ikke blive brugt tit så gør mig ikke noget hvis den løfter lidt langsommere end hvis jeg satte en stor kompressor på.
Har kigget på noget ala denne:
https://www.specialbutikken.dk/lydsvag-kompressor-106of-1-hk.aspx?gclid=Cj0KCQjw8p2MBhCiARIsADDUFVH_WVxF8pYqqaSzecfFBULNeYXnrQAJ-spk8RjQi2JK7ZyLXBt-afsaAuyXEALw_wcB
Det er en ret lille, men er fan af den er støjsvag, jeg kan have den stående koblet på konstant men også tage med hvis jeg skal bruge den et andet sted. Er det for optimistisk og tro at den kan løfte noget på liften eller? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke kompressorens størrelse, men trykket, der afgør hvor meget du kan løfte på liften. Når det kun er få gange liften skal anvendes vil en 1,0 hk kompressor være anvendelig. Bevares, det vil virke irreterende at liften løfter så langsomt, men i praksis drejer det sig om få minutters forskel når du skal løfte.

Søren O
Søren O skrev den 07-11-2021 20:18:07

Det er ikke kompressorens størrelse, men trykket, der afgør hvor meget du kan løfte på liften. Når det kun er få gange liften skal anvendes vil en 1,0 hk kompressor være anvendelig. Bevares, det vil virke irreterende at liften løfter så langsomt, men i praksis drejer det sig om få minutters forskel når du skal løfte.

Super, tak for svar. 😀

Et par minutter kan jeg sagtens leve med. Skal som sagt ikke bruges så ofte. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis