Jumbo plader på Haki stillads

Hej Alle.

Har længe nydt af at søge gode råd på dette forum - tak for det😀

Men nu er der et spørgsmål jeg ikke kan finde svar på.

Jeg overvejer at købe lidt Haki stillads (uden plader) og har mulighed for at låne jumbo plader. Vil dette passe sammen?

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan måske passe sammen. Der er flere typer ende stykker på jumboplader, og derfor mit "måske"
De fleste stilladser har runde rør og du skal så vide om de plader du kan låne er med runde ophængs kroge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
De Jumbo plader jeg har Kroge på enderne. Disse ligger så normalt oven på bukkene. Håber det giver mening 😀
Jumbopladerne er beregnet til at krogene ligger på runde rør, og kan så låsen med palen der sider i midten.
Kan stærkt fraråde bar at ligge dem løst oven på, den dumhed lavede jeg i sommers, da jeg bare lige skulle skifte tagrende, det kostede et styrt ned fra stilladset, heldigvis kun 1 meter, og et forslået skinneben.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens. Det har sandelig heller ikke tænkt mig,  men tak for rådet 😁 Haki har jo også runde rør på vangerne, så det bliver ikke problemet.
Spørgsmålet er jo nok mest om om det passer mit. længden?
.... da Haki jo er fikseret i afstanden mellem de tværgående vanger, som pladerne/krogene skal ligge på.
Jeg har brugt jumboplader på Haki, det fungerer fint, to jumboplader er “kun” 120 så der er lidt med dækbredden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis