Udskifte gammel korrespondance dæmper til to nye afbrydere i korrespondance

Hej alle - jeg har det samme problem som så mange andre: De dumme korrespondanceafbrydere driller

Jeg har en lang gang med loftslampe i midten og afbryder i hver ende af gangen. Den ene afbryder var en gammel afbryder+dæmper. Nu vil jeg gerne have pillet dæmperen ud, så der er korrespondance afbryder med fjeder i hver ende af gange

Gammel afbryder med korrespondance og dæmper:
Gammel afbryder med fjeder:

Nyindkøbt korrespondanceafbryder, som jeg  bruge i begge ender (tror jeg?)

Kan nogle kloge hoveder herinde guide mig?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm... Du har jo faktisk slet ikke korrespondance. Du har en dæmper der kan fjernstyres fra den anden af gangen. Umiddelbart mangler du en leder for kunne lave korrespondance.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Aha! Så - et naturligt opfølgningsspørgsmål: Hvordan dælen fixer jeg det?
Tja. Det nemmeste er at udskifte dæmperen med en tilsvarende.
Hvis du er opsat på ombygningen til korrespondance skal der trækkes en leder mere fra lampen til hver af kontakterne. Det er ikke til at se på billederne mere det kunne tyde på at din installation er fra før man fandt på den uhyrligheder at mere kabler inde i væggene. Dvs at der nok er rør med løse installationsledninger i. Så kan der trækkes nye ledninger i ved at bruge en af de gamle som træksnor.
Om det er noget du selv kan? Måske -  måske ikke.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Og så lige en lille ting mere.
Der kan ikke bruges fjedre når der skal bruges 2 korrespondance afbrydere. Fjeder bliver brugt når du har en dæmper i den ene ende og en korrespondance afbryder i den anden.
Der findes 2 måder at lave det på. A & B korrespondance.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for hurtigt svar :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis