Hjælp!
Her I år virker vores gulvvarme i køkkenet pludseligt ikke. Dvs. der er zoner der bliver varme men ikke alle (det største område forbliver koldt).
Der er en rumføler i rummet og jeg kan se, at de termostater der er tilknyttet reagerer og åbner når vi skruer op. Jeg har også haft dem af for at motionere stiften under.
Hvis jeg mærker på fremløbs rørene for køkkenet (der er 3) bliver to varme i perioder (5-10 min). Ikke konstant selvom rummet er koldt. Er det normalt?
Det tredje rør har jeg ikke oplevet er blevet rigtig varm - måske er det det som dækker over det første område.
Der er andre kredse i huset der fungerer. Jeg prøvede også at lukke for alt andet og skrue helt op for køkkenet, men efter 24 timer var det stadigvæk koldt. Og nu var alle de andre kredse/gulve så sjovt nok også kolde.
Hvad søren kan det være og hvad kan jeg gøre - teste?
Varmekilden er et fas fyret som for nylig været til service - men hvis vores badeværelse fungerer er det vel ikke gasfyret den er gal med. Det eneste der får mig til at tænke at den kunne være kilden til problemet er at servicemanden kæmpede lidt med de digital indstilligner.
Lige nu er alle rør kolde inklusive rør mellem gasfyr og gulvvarme anlæg. Dette selvom alle kredse kalder på varmt vand og er åbne. Se billede (ok der er en der ikke gør for den er lige ved fyret og tror de er varmt nok).
Håber I kan hjælpe!
-Phillip