Gulv varme virker ikke

Hjælp!

Her I år virker vores gulvvarme i køkkenet pludseligt ikke. Dvs. der er zoner der bliver varme men ikke alle (det største område forbliver koldt).

Der er en rumføler i rummet og jeg kan se, at de termostater der er tilknyttet  reagerer og åbner når vi skruer op. Jeg har også haft dem af for at motionere stiften under.

Hvis jeg mærker på fremløbs rørene for køkkenet (der er 3) bliver to varme i perioder (5-10 min). Ikke konstant selvom rummet er koldt. Er det normalt?

Det tredje rør har jeg ikke oplevet er blevet rigtig varm - måske er det det som dækker over det første område.

Der er andre kredse i huset der fungerer. Jeg prøvede også at lukke for alt andet og skrue helt op for køkkenet, men efter 24 timer var det stadigvæk koldt. Og nu var alle de andre kredse/gulve så sjovt nok også kolde.

Hvad søren kan det være og hvad kan jeg gøre - teste?

Varmekilden er et fas fyret som for nylig været til service - men hvis vores badeværelse fungerer er det vel ikke gasfyret den er gal med. Det eneste der får mig til at tænke at den kunne være kilden til problemet er at servicemanden kæmpede lidt med de digital indstilligner.

Lige nu er alle rør kolde inklusive rør mellem gasfyr og gulvvarme anlæg. Dette selvom alle kredse kalder på varmt vand og er åbne.  Se billede (ok der er en der ikke gør for den er lige ved fyret og tror de er varmt nok).

Håber I kan hjælpe!
-Phillip

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rettelse: Jeg kan mærke varmt vand lige nu løbe fra fyr til gulv anlæg. Men spørgsmålet er om det så ikke holder op igen om lidt - Det er så spørgsmålet om det er sådan gulvvarm skal virker at der kun i perioder kører varmt vand i gennem?
Det blev rigtig nok både koldt og varmt igen indenfor 10 min.
Jeg pillede termostaterne af, af to kredse og den ene bliver varm ved varmt fremløb fra fyr.
Det andet (som jeg gætter på er problemet) bliver ikke.

Se billede - og jeg har ikke pillet ved indreguleringen selvom hatten er af' - ville bare kigge.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis