Wavin AHC 9000 styreenhed ingen strøm/lys



Hej,

Håber nogen kan hælpe videre?

Vi har en Wavin ACH 9000 hvor der er ingen strøm/lys i styreenheden.
Har tjekket stikkontakten og der er strøm i stikket og har også prøvet et andet stikkontakt dog stadig samme resultat - ingen strøm/lys i styrenheden.

Styreenheden har virket upåklageligt indtil i går men har lagt mærke til det først her i morges da gulvvarmen var helt “væk”.

Hvad kunne være galt? Skal der en helt nyt sæt panel?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag låget af og se om der er en sikring på printpladen, som er brændt over.

fase
Den sidder alleryderst til højre, det er en sort plastic skrue, som jeg husker det så sidder der en 1,6 A glasrørsikring i den model
Har prøvet at skifte til 0,8 amp glassikring (kan kun bestille 1,6a sikring online).. men stadig ingen strøm - burde den ikke starte selv med 0,8 amp eller skal den min have 1,6amp for at virke/starte?
Hvad står der på sikringen? Det er muligt, at der står 1,6A T. Det betyder, at sikringen er træg. Sikringer deles op i forskellige typer som feks flink (hurtig), træg (som reager langsommere overfor f.eks startstrømme). Men du kan se om sikringen er brændt over ,ved at se på den, hvis den ikke er sandfyldt (endnu en type). Du skal sikkert bruge en 1,6A sikring. Strømforsyningen er sikkert defekt.

fase
Annonce
Ja, det er korrekt.
Der står T 1,6 A 250V og sikringen er sandfarvet/hvid så kan ikke se om sikring er brændt over.
Tænker jeg bestiller den samme type sikring og afprøver for at se om det er derfor.
Ellers er det noget andet og muligvis ny panel?
Har du mulighed for at måle eller få målt om sikringen er brændt over. Målingen er en simpel gennemgangsmåling. Der er to  grunde til, at sikringen brænder over, nemlig overbelastning eller en fejl i strømforsyningen (som i grunden også er en overbelastning). Mit umiddelbare gæt er et nyt panel.

fase
Hej igen,
Jeg har haft udskiftet sikring men dog stadig ingen strøm så formoder at strømforsyning til styreenheden er røget.

Har dog lagt mærke til at der er noget “lim” så undrer mig at det er der?? Er det normalt at se det således? (Håber det kan ses på billedet nedenunder)
"Limen" er der for at undgå brum fra de viste komponenter. Uden den lim kunne du være udsat for en brummen i 100 Hz området.

fase
Fandt du fejlen? Jeg har nemlig præcis det samme problem med præcis den samme enhed
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis