Kobling ved brusearmatur

Hej

Hvordan kobler man et nyt brusearmatur på to 1/2" rør, som ikke er indmuret vandret ind i væg?

Jeg kan ikke anvende de to medfølgende excentriske forskruninger, da jeg ikke kan få afmonteret de gamle 1/2" rør som er monteret i væggen.
Burde der ikke være en dåse, hvor de er skruet ind i, så de kan afmonteres?

Har prøvet at afmontere dem med en papegøjetang, men de rør sig ikke en mm. Tør ikke at tvinge dem ud med en rørtang, hvis de nu ikke er monteret i en indmuringsdåse? Badeværelset er ca. lavet i år 2000.

Alternativt leder jeg efter en form for excentrisk overgangsstykke, som kan monteres på de gamle 1/2" rør, og dermed giver mulighed for at justere armaturet vandret. Det må være et kort overgangsstykke som hedder 1/2" indvendigt gevind, med et 3/4" udvendigt gevind, lignende nedenstående?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke skrue de to slutmuffer af, så der åbenbarer sig to gevindender (sikkert 1/2"). Du skal ikke regne med at der er en dåse men måske en vinkel, som det korte stykke rør er skruet ind i. Det kan godt sidde rigtig godt fast.

fase
Hej

Slutmufferne har jeg selv monteret midlertidigt, og du har helt ret, der er to 1/2” rør der går ind i væggen. De sidder dog voldsomt godt fast, så ved ikke om det er hensigtsmæssigt at bruge en rørtang for at prøve og løsne?
Prøv med en rørtang, rørstumperne kan sidde rigtig godt fast. Du skal have fat på nogle excentrikker med 1/2" og 3/4" udvendig gevind. Mål lige længden på 1/2" stykket inden du køber excentrikkerne. Der fås lige overgangsstykker med et længere 1/2" stykke, men rørenderne er måske meget ude af vater.

fase
Okay, jeg må prøve med rørtang

Tak for svar og god weekend :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis