Lav stenbed uden for matrikel

Hej.
Vi har en have som går helt ud til vejen hvor ca 1m før vejen stopper vores matrikel. Vi vil så ha et stakit op hvor vores matrikel slutter. Må man så lave et "bed" hvor man fx ligger bark eller små sten i der ude ? Eller skal man søge om tilladelse et sted? 🙄
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min datter bor i et kvarter hvor der er meget en brede græs stribe ud til vejen, det står i vedtægterne for grundejerforeningen at der skal være græs og grundejeren selv skal klippe græsset, så måske er du under samme regler?
Er det en kommunal vej er det kommunen du skal spørge, men det tror jeg bestemt ikke de vil synes om.


Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er udenfor din matrikel kan du ikke bare gøre som det passer dig.
Det er enten en evt. grundejerforening eller kommunen du skal henvende dig til og spørge.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeg prøve og ta fat i kommunen så 😆

Tak for hjælpen og hurtigt svar:D
Jeg har ligeledes en meter fra min grund, ud til fortovet.

I forbindelse med anlægning af ny indkørsel og forhave, tog jeg fat i kommunen, da jeg ville sløjfe græsset og støbe kantsten helt ud mod fortovet, og så granitskærver I og blomsterbed.

Det var ikke noget problem her. Men det er klart, at hvis de en dag mod alt forventning skal bruge den ene 1 meter, så er det mit problem. 

Mvh. Christian M
 

Der er to skel: matrikel skel og vejskel. Bæltet mellem de to skel tilhører kommunen eller ejerlav. Man har som grundejer vedligeholdelsespligt i bæltet, der kan være udlagt med græs. Kommunen har pligt til min. 2 gange årligt at slå græsset, resten af tiden skal grundejer vedligeholde. Der må ikke etableres andet i bæltet end det kommunen selv har etableret eller har godkendt. Så spørg kommunen, men du får nok afslag. Når du henvender dig, kan du jo være heldig at kommunen har en plan i fremtiden om at etablere fortov i området.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis