Idé til inddækning

Vi har revet væg ned og bygget ny.
Nu står vi med en flot revne i loftet, på ca. 10 cm. i bredden, både på langs og på tværs.
Vi gad godt have gode idéer til at få det dækket af.
Jeg har selv overvejet en form for bjælke,
F.eks. en 120x120 mm stolpe/bjælke  hvor jeg skærer et hak på langs, så det passer op i revnen. Altså et slags T, vendt på hovedet. Tænker man kunne få en illusion af en loftbjælke.

Men andre gode forslag vil taknemmeligt modtages 🙂

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg forstår din løsning, så vil bjælken komme udenpå - under - loftbrædderne - hvilket ikke er så pænt, for du får en masse skyggehuller, som ødelægger illusionen af bjælke. DIn løsning forudsætter også at du kan finde en bjælke som er 100% lige.

Jeg ville skrue to stykker træ fast lodret i hullet mod loftbrædderne/- en i hver side (som evt er malet først), og så skrue et bræt vandret fast mod disse - så du laver et U. Det kan være du skal sætte nogle klodser op først, til at sikre at brædderne er lodrette, hvis ikke du umiddelbart kan få fat i i reglarne. Det vandrette bræt skruer du fast i den ene side, og så trækker du en streg langs den anden side. skruer ned igen og skærer til. Lidt pudsning og trælim, så har du en "bjælke".

Mvh Troels
TRRA skrev den 05-11-2021 08:02:43

Som jeg forstår din løsning, så vil bjælken komme udenpå - under - loftbrædderne - hvilket ikke er så pænt, for du får en masse skyggehuller, som ødelægger illusionen af bjælke. DIn løsning forudsætter også at du kan finde en bjælke som er 100% lige.

Jeg ville skrue to stykker træ fast lodret i hullet mod loftbrædderne/- en i hver side (som evt er malet først), og så skrue et bræt vandret fast mod disse - så du laver et U. Det kan være du skal sætte nogle klodser op først, til at sikre at brædderne er lodrette, hvis ikke du umiddelbart kan få fat i i reglarne. Det vandrette bræt skruer du fast i den ene side, og så trækker du en streg langs den anden side. skruer ned igen og skærer til. Lidt pudsning og trælim, så har du en "bjælke".

Jeg har slet ikke set at du havde svaret.

Det var et godt forslag. Det vil jeg lege lidt med. Tak 🙂
Den metode er velkendt som en "snyde bjælke" Det virker godt på det lange stykke, når dine elrør er fjernet
Men på det lille vinkelstykker vil det se ret akavet ud.
Jeg ville helt klart sætte nyt loft op. Det er nok næsten lige så nemt. Hvidludet rustikloft fås nok til 130-140 kr./m2

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også