Loftister ved lige og skrå vægge

Hejsa.

Er netop ved at færdiggøre vores 1. og 2. sal, og nu trænger følgende spørgsmål sig på:

Kan man få lister der passer til samling imellem loft og lodrette vægge, og som SAMTIDIG passer sammen med lister til samling mellem loft og skråvægge?

Hvis de ikke fås som standard, er der så ikke nogen der har et godt tip til, hvordan man selv kan lave disse lister? Jeg ønsker et ”klassisk” udseende, i stil med den på vedhæftede billede, for at matche stukken i vores stueetage.

Det må meget gerne være en løsning med lette materialer der kan opsættes med lim/silicone.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
FlemmingB

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Ja, ikke for at være utaknemmelig, men er der ikke en af jer tømrere/snedkere der ligger inde med en fidus? Findes der ingen standardprodukter?

Med venlig hilsen
FlemmingB

Jo, jeg har et tip, men kun til ganske almindelige skygge lister, og det er jo ikke det du eftersøger :wink:
Beklager cry
Hej Weye.

Det er vel ikke sådan, at de skyggelister du har et tip til, blot kan "opskaleres", så de får noget der ligner de dimensioner jeg eftersøger? :-)

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej Flemming

Det tror jeg umiddelbart ikke, men vurdér selv, billedet viser en almindelig
16x21 mm skyggeliste. Den til højre skråt afskåret på bagsiden, ligesom den stiplede linie angiver.

Men man skulle da tro der findes et standardprodukt a la det du søger.
Kan du ikke "høvle" lidt af bagsiden på den viste, så der ikke bliver en "særlig" stor revne bagved, som skal fuges? :wink:
Ja, ja, Weye - den havde jeg godt nok luret. Men tak alligevel :-)

Med venlig hilsen
FlemmingB

Jeg sagde jo nok, at mit tip ikke var det du søgte :wink:

Men se nu lige her:
www.romastuk.dk

Her er både inspiration og produkter :shock: biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind