Ventilator til bad med udendørs motor

Jeg har en bruseniche i kælderen. Pga. loftshøjden kan jeg ikke sætte en ventilator, da strømføringen ville ske i selve vådrumszonen/brusenichen. Derfor er der i dag bare en "friskluftsventil", som ikke er særlig effektiv i forhold til fugten fra badet.

Derfor vil jeg gerne sætte en ventilator i, hvis motorenheden kan sættes udendørs. Det er dog ikke lykkes mig at finde en indtil videre.

Nogen der ved om det findes?

Mvh. AllanE
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kanalventilator eller extern emhættemotor til vægmontage - Thermex er gode i begge kategorier.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Fedt! Tak for de gode råd. Kanalventilator lyder som vejen frem - emhættemotor er nok lige i overkanten og også markant dyrere.

Jeg skal lige hjem og måle diameteren, men lige for at være sikker: Der står f.eks. ø100 mm på kanalventilatorerne, men er den reelt nogle millimeter mindre, så den kan være inde i et eksisterende f.eks. ø100mm rør?

Duka skriver: "Ventilatoren kan sættes direkte ind imellem to plastventilationsrør" 

Det lyder som om man ikke kan have et helt, gennemgående rør gennem væggen?

Mvh. AllanE
Det giver mening...men øv! Jeg håbede at man kunne skubbe den ind i det eksisterende rør. Det nuværende rør er fuget fast, så det er ikke helt så nemt.


Mvh. AllanE
Skær røret op, evt skær et par cm ud, så skulle det være til at få ud med lidt vold ;) Og så et nyt sæt i. Det er sjældent nemt når man skal have sådan noget nyt, men du vil være tilfreds bagefter

 

bibihest skrev den 04-11-2021 15:49:07

Du sætter den mellem to stykker rør, med en muffe i hver side

Beklager bibihest, men nej, efter min mening sætter du den som det inderste eller yderste rør. Du sparer et adapterrør og forenkler ledningsføringen.

Lad mig gerne vide hvad begrundelsen for at sætte den midt i muren skulle være? Pft

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 04-11-2021 22:13:05

Beklager bibihest, men nej, efter min mening sætter du den som det inderste eller yderste rør. Du sparer et adapterrør og forenkler ledningsføringen.

Lad mig gerne vide hvad begrundelsen for at sætte den midt i muren skulle være? Pft

Jamen beklager da... Der er ikke nogen begrundelse andet end hvis man gør det på den måde som Duka beskrive "Ventilatoren kan sættes direkte ind imellem to plastventilationsrør", men selvfølgelig kan man også sætte den i den ene ende.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis