Badekar

Hej! Jeg skal i gang med husbyggeri, og vil der gerne have sat badekar ind på badeværelse. Jeg er dog udfordret ved at mange badekar vejer mellem 100-200kg og forhandlere af disse kan kun hjælpe til med levering til kantsten… ved I hvem man kunne tale med om hjælp? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop det badekar det er kun for børn, og kan smadre tænder.
En stor dobbelt bade niche og en plastbalje til de små poder er vejen frem og en plast pool ude om sommeren.
Tiden går hurtigt og det er ganske få år du har gavn af det, husk lige at du skal holde øje med at de ikke drukner. En vandpyt på gårdspladsen er rigelig til at skabe vandlykke ellers en svømmeklub.
Der var badekar her da jeg flyttede ind (lejlighed på 2. sal), men i forbindelse med totalrenovering af badeværelser blev det fjernet. De fik det da bakset ned af trapperne 2 mand.

Alt efter hvor stort et hus du bygger (skal det op på 1. sal fx) burde det kunne klares med hjælp fra et bare venner og naboen eller lign.

Jeg var nu glad for at sidde og "koge" i mit badekar, selvom jeg ikke har nogen små børn boende.

Men jeg håber du mener en spa, altså med bobler osv i, tror ikke der er meget nybyg med gammeldags badekar i mere ;)

Men ellers har jeg lidt samme problem, det er så bare med en sofa, de kan også sagtens levere til kantsten, men ved ikke lige hvordan jeg skal baksse sådan en 2 etager op af trapper (der er ingen elevator, Og jeg er ikke bodybuilder ;)
Vælg et fritstående badekar. Det er langt lettere at vedligeholde og rengøre, og man skal være ualmindelig klodset hvis man smadrer tænder. Tusindvis af børn har gennem tiderne ligget i blød i et badekar uden de er kommet til skade.

Eneste ulempe ved et traditionelt fritstående badekar af jern er at varmen hurtig forsvinder. Et fritstående badekar i kunststof holder bedre på varmen foruden vægten er langt lavere.

Skal jeg give et råd må det være at badekar får du større fornøjelse af hvis du har 2 badeværelser - et med bruseniche som dagligdags badeværelse, og et mere luksus præget med tid til velvære.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi byggede et 1,5 plan hus for nogen år siden, hvor vi fik fritstående badekar på 1. sal, sammen med en stor bruseniche - vi er glade for at have begge dele, selvom det mest kun er børnene der bruger badekarret.

Vi fik byggeliften til at løfte det ind af terrassedøren, og så stod det på et par møbelhunde indtil det var klar til at blive monteret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis