Hej. Har et spørgsmål her til mit Roth gulvvarme system, som jeg håber I kan hjælpe mig med :-).
Jeg føler ikke jeg kan finde ud af at sætte fremløbstemperaturen korrekt. Den varierer hele tiden, selvom telestaterne ikke "kalder" på varme, hvilket jeg tænker er forkert?
Jeg kan læse mig til at den bør være mellem 25-40 grader og termostaten derfor bør være i niveau 1, 2, eller 3 .. Jeg har prøvet at sætte den til lige under 1,hvilket normalt burde give en temperatur på omkring 25 grader, men for mig plejer det er være på omkring 36-37 grader.
Men det er som om den lever sit eget liv. Fx i dag har der ikke været brug for opvarmning på gulvarme arealet, da vores rumtermostat er sat til 20,5 grader, og temperaturen har været imellem 21,1- 22,7 grader i lokalet.
Men nu, har vi 22,6 grader i lokalet, og alligevel føles det som om at systemet pumper varmt vand derudaf, og har en fremløbstemperatur på 43 grader. Er det normal adfærd ?? Samtidig føles gulvet i lokalet varmt at gå på, hvilket jeg igen ikke synes det burde, når det efter min overbevisning ikke burde have været "tændt" i dag.
jeg ville mene, at så længe lokale temperaturen er over de 20,5 grader som jeg har sat den til, så bør systemet ikke hente varmt vand ind ? Og kan som sagt også se, at telestaterne ikke kalder på varme.
Håber I forstår min udfordring, og evt. har en idé til hvad der kan være galt - eller om det bare er mig der tror forkert, og det hele virker som det skal :-)