Væghængt toilet

Hej alle.

Jeg skal renovere 2 små toiletter. Jeg vil meget gerne have væghængt toilet.

Overvejer at placere toilet i indermuren, ud til hulmuren. Men har læst man skal have adgang til cisterne, og samtidigt har jeg læst at det hele kan ordnes fra skyl knappen. . ?

Jeg tror jeg er mest til at lave det således, at jeg kan tilgå det hele senere. Dette ville dog kræve at man kan se en synlig adskillelse af den væghængte cisterne og resten af væggen. Men dog således at cisternen flugter væggen.

Væggen skal være spartlet.

Jeg har brug for lidt gode indspark, støtte, ideer etc. . . Er det en god ide, eller dum? Er det rigtigt at alt bare kan tilgås fra cisterne? Hvad ville i selv gøre?

Mvh. Mike
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan ikke bare hænge toilettet op i væggen. Cisternen er en større enhed med bæreskinner/ramme, som sidder bag væggen og holder toiletskålen. Ca. 1,2 m høj og 20...25 cm dyb.
Cisternen kan tilgås ved at fjerne trykpladen, det er lidt mere bøvlet end ved et fritstående lavskyl toilet, men er gørbart.

Jeg skal også have monteret et væghængt toilet indenfor en overskuelig fremtid. Jeg valgte en Grohe Rapid SLX cisterne. Det har udover den almindelige åbning bag skylleknappen også en stor åbning bag kummen. Men disse 2 åbninger burde det være muligt at udfører langt de fleste serviceopgaver. (Dog undtaget helt særlige skader som f.eks. en utæt cisternebeholder el.l.)
SLX er desuden forberedt til "showertoilet". Dvs. der er gjort plads til el-tilslutning og en ekstra skylleslange. Kummer med "showerfunktion" er dog stadig temmelig dyre, så det bliver ikke lige i denne omgang for mit vedkommende.

Palle Dam
Okay fik fat i en VVS mand. Han sagde at det handler om holdning. . . I nye huse bygger man dem tit direkte ind i gasbetonen, og hvis der så skulle ske fejl på cisternen, så river man bare det hele ud, og murer op forfra.

Jeg vælger dog nok at murer det ind i murvæggen, men afslutte med et låg, som kan tages af, når kummen er af.
Så får jeg den nemme tilgang og det fylder lidt. Så må det æstetiske ved at gemme det helt væk, nedprioriteres.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også