Hvor lang tid tager det at udskifte et vindue?

Jeg har fået tilbud på udskiftning af 17 vindueselementer. Der er i tilbuddet budgetteret med 5 timer pr vindue, hvilket lyder af meget.
Vi snakker blandet højt stueplan og kælder over terræn.

Det er ikke inkluderet hverken fugearbejde eller sålbænk. Det er der givet særskilt tilbud på.

Lyder det rigtigt eller som om der er skruet op for timetallet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal de evt. fjerne de gamle vinduer først, for så passer det nok meget godt. Hvis det udelukkende er isætning, så lyder det højt. Det burde efter min mening ikke tage to erfarne mænd 2.5 timer at løfte et vindue op og sætte fast.

 

Er det helt urimeligt hvis der er noget med arbejdshøjde på det der skal monteres i højt stueplan og de måske også skal tage de gamle ud og sørge for bortskafning?

Har selv fået udskiftet en større omgang i 2018 hvor der var 2 vinduesdøre, 3m gulv til loft element, 4,5m bred fem-fags foldedør incl ramme der skulle samles in situ + 7 alm vinduer. Der blev der i snit faktureret 3 timer pr element for montage hvor jeg allerede selv havde fjernet de gamle. Udvendig fuge gav jeg 45.-/m

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

FeuerDK skrev den 02-11-2021 17:22:03

Det er med fjernelse af det gamle vindue. Så de 5 timer er måske et realistisk bud pr. vindue? 

Hvis det er med fjernelse af de gamle, så er det mere rimeligt. De kan sikkert stadig gøre det hurtigere, men så har de indregnet noget uforudset, hvis der dukker noget op.


 

Lej en Smartlift/winlet Glaslift og skift dem selv. Tager ingen tid med en rigtig glas-lift og der er nul tunge løft da den er selvkørende

Har selv skiftet 200+ kilo elementer med sådan en fætter. 
Annonce
JA der mangler oplysninger.

Er det fx på en etageegendom/boligblok så man skal bruge en lift til opgaven er det naturligvis dyrere, end hvis det drejer sig om vinduer i ens sommerhus.

Så ud fra der forliggende er det umuligt at sige om det er en fair pris eller ej.
Hmm. da jeg var ansat som vinduesmontør tog det ikke over 1 time at fjerne det gamle og sætte et nyt standard 120x120 i for to mand i ståhøjde fra terræn. Og så var det endda enten proppet til med værk, eller skummet.
Synes egentlig oplysninger var tilstrækkelige. Men her kommer lidt ekstra;

Det er en villa med højt stueplan - altså kælder under. Så der skal enten bruges stillads eller lift til at montere dem der ikke er i kælder niveau. Det er 3 lags energiruder, så der er gods i.
Firmaet sørger for udtagning af de gamle elementer.

Tømren oplyser selv, at det i gennemsnit tager 2 mand cirka 2½ time at udtage vindue og montere det nye. Herunder er der inkluderet isolering og umiddelbart også indvendig afslutning med lister.
Rammer vi så et tilbud, der ser realistisk ud?

uden at være ekspert tænker jeg ikke at det er helt skævt. afslutning indvendig m lister/ karme som evt skal tilpasses tager jo også tid lige som udvendig fugning og opmåling inden.
der er sikkert nogle på akkord som kan gøre det hurtigere, andre bruger lidt længere tid og er derved mere grundige.
det vigtigste for dig er vel at hvis du betaler for 5 timer per vindue, at de så ikke ‘klasker’ dem op og kun bruger 2 timer per stk. man må forvente at de gør det godt og i tilfælde at noget tager længere tid så også har tiden og bruger tiden til det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis