Septitank ventilation slår fra

Vi har en ny septitank/trixtank.

Vi har fået den tømt for første gang igår. Da jeg står op imorges opdager jeg at sikringerne til ventilationen et slået fra, jeg prøver at slå det til, men de slår fra med det samme igen.

Nogen der ved hvad der kan være galt? Og hvem skal jeg evt have fat i? En elektriker, eller dem der har tømt tanken, eller en vvs måske?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har aldrig hørt om elektrisk ventilation af septiktank. Kan du ikke forklare det nærmere?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 02-11-2021 08:02:46

Har aldrig hørt om elektrisk ventilation af septiktank. Kan du ikke forklare det nærmere?

Det kan jeg desværre ikke, da jeg ikke har noget som helst forstand på det.

Jeg kan bare se at der er en gruppe i mit elskab der hedder sepritank ventilation 16A som slår fra.
Når du absolut ikke ved noget om din trixtank ville jeg starte med at spørge en elektriker siden der er et elproblem du observere. Jeg kunne frygte at det er en elektrisk pumpe til nedsivningen som der er problemer med. Kan du komme til at løfte låget på tanken?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg aner ikke hvad jeg skulle kigge efter dernede  

Jeg har kontaktet dem som har tømt tanken for at høre, og de vil ringe tilbage til mig i løbet af dagen.

Men det må vel næsten være noget der er sket i forbindelse med tømningen af tanken siden den slår fra efter de har været der
Din tank har flere rum, hvor møjet løber over i næste rum. Sidste trin med det tynde pumpes ud i sivedræn via en dykpumpe. Slamsugere har garanteret nappet ledningen.
Annonce
Hvis slamsugeren har kunnet ødelægge “ledningen”, har den ikke været korrekt installeret (beskyttet), så det må være installatøren der er ansvarlig.

Søren O
Der kommer en elektriker og kigger på det idag.

Jeg har haft kigget derned i og kunne ikke umiddelbart se nogen ledninger der var rykket af
Ps! Det kan være Pumpehuset, der er revnet, tager vand ind og kortslutter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis