Ustabil USB-port ved brug af HUB?

For det første forstår jeg ikke hvorfor mange nye bærbare PCer kommer med 2 USB porte, og ingen RJ45 port.

For det første må man så have en USB-adapter til RJ45 hvis man ikke vil bruge WIFI, og så er der kun 1 tilbage fx til en mus.

Løsningen er naturligvis en Hub så 1 port bliver til 4. Dertil vil jeg så sætte mus, tastatur, oplade mobil, og hørebøffer til/evt printer.

Men tror i jeg har fået en defekt HUB? For når jeg gør det, hopper den hele tiden af og på, altså som om der er en løs forbindelse, selvom der ikke er.

Eller kan den bare ikke "finde ud af" at dele EN USB-port mellem 4 enheder ?

Trækker der det evt for meget strøm, eller andet som kan gøre det?

Der er ingen problemer hvis jeg sætter tingene til enkeltvis, men det er jo noget værre rod at skulle skifte rundt hele tiden! (og ofte bruger man flere af tingene samtidig)
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en computer, du har, siden der ikke er et RJ45 stik i den?
det kan da godt være at der trækkes for meget strøm, når du bruger en HUB.

fase
Det er en Lenovo Ideapad.

Men der er mange modeller (især i den billige ende) som ikke har RJ45 stik, så hvis man bruger det, så skal man lige være opmærksom på det inden man bestiller ;) Ellers "koster" det en USBport, og hvis der i forvejen kun er 2, så er det småt med tilbehør (= det bliver uergomisk hvis man fx skriver meget, men ikke kan have mus på, eller omvendt bruger musen meget og så skal skrive direkte på den bærbare (fx ved computerspil, hvor man typisk bruger begge dele samtidigt.

Hælder nu mere til at den USB hub jeg har fået må være defekt, for den vil ikke engang trække mis + taster kun sammen, uden der er "løs forbindelse".
Jeg har kun haft problemer med USB hub , det virker bare ikke ...............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hmmm, det giver også et værre kabelrod, vil nok se mig om efter en med mindst 3 USBporte OG RJ45.

Istedet for defakto kun 1 USB-port (når den ene er optaget af omformer til RJ45. )

Igen jeg forstår slet ikke hvorfor man laver nye computere SÅ skrabede, at de næsten er ubrugelige.

I min verden svarer det lidt til, at der kun var halvdelen af tasterne  på tastaturet fx ;)

Hvis nogen kan anbefale en konkret model, med 3 USB-porte OG Rj45, og stadig ikke koster 10.000 kr, så hører jeg gerne om det ;)
Der er da masser af modeller med mere end 1 USB port og RJ 45 stik til ca. 5000 kr. Hvor mange vil du have?
Du har ikke oplyst hele typen på din computer, så det er umuligt at se specifikationerne på den.
Hvis du kan slutte computeren til med et kabel kan du vel også køre trådløst. Hvor slutter du kablet til i den ende, der ikke er i computeren?

fase
Annonce
En Lenovo Ideapad er en bærbar PC, som kun har 2 USB porte, og ingen RJ45. Kablet i den anden ende går til min Router/modem eller hvad den dims  nu kaldes - internetdims.

Da jeg spiller en del, duer WIFI ikke, der er for høj Ping på til hurtige reaktioner i spil, derfor kabel.

Men ja jeg købte nok for billigt, og uden at se mig for, mener den var helt nede i 3000 kr.

Jeg er med på at man så kun typisk får 256 GB plads og 8 Gb RAM, og tvivlsom grafik (dog ok til ældre spil), men jeg havde ærlig talt ikke skænket det en tanke at noget så essensielt som en RJ45 port også ville være sparet væk.
Jeg er fuldstændig klar over at en Lenovo Ideapad er en bærbar computer. Det jeg spørger om er, hvilken model. Der findes forskellige udgaver. Hvilken hastighed har du med din trådløse forbindelse? Har du overhovedet prøver at bruge den trådløse forbindelse? Prøv det og mål hastigheden. Dit udsagn om, at du bruger en USB til RJ45 omsæter gør vel ikke, at du har den højeste hastighed. Hvilken router har du, og hvilken hastighed har di internet opkobling?

fase
Jeg ved ikke helt hvilken Ideapad det er, den billigste, og den er kun et par mdr gammel.

Mit internet er kun på 25 mbit (gennem gammeldags telefonstik) men det er ok til min brug.

Min Router kan slet ikke Wifi, og som sagt er det heller ikke relevant af flere grunde, dels naboer, og højere ping i spil.

Bemærk jeg brokker mig ikke over hastigheden eller forbindelsen, men manglen på USB porte, som tilsyneladende bliver ustabil hvis 1 port skal fodre 4 porte.
Hvis du har købt den billigste til lidt under 3000 kr. , så køb dog en router, for du har sikkert bare et modem. Hvis de oplysninger, jeg har fundet, er rigtige, behøver du ikke være nervøs for hastigheden ved trådløs forbindelse. Du oplyser også, at din forbindelse er via et telefonstik, som ikke er verdens hurtigste. Med din forbindelse via USB og med den langsomste CPU, jeg har set, behøver du ikke bekymre dig om hastigheden på trådløs forbindelse, så bare kom i gang med en router sluttet til dit modem.

fase
S fabrin.

Men du overser jo helt problemet ?

Jeg savner ikke fx at kunne sidde på altanen uden at skulle bøvle med ledninger eller lign, min computer står et fast sted altid ;)

Hastigheden har jeg heller ikke problemer med, omend den ikke er høj nej, men nok til mit brug.

Der står på den at den er med "Pentium Gold" CPU, som vist nok er en af de langsomste man kan købe fra ny (lidt ala Celeron i gamle dage).

Hvis det er fordi du mener jeg kan frigøre USBport 2 ved at køre WIFI, så er det jo rigtigt nok. Men det bliver jeg ikke tilfreds af, da jeg i praksis stadig mangler 2 porte så.

Jeg må give mig selv en større/bedre en i julegave tror jeg (der er heldigvis penge på kontoen) og så se mig ordenligt for inden jeg bare tror på elgigantens og ligns lovprisninger.

Troede jo bare at mit problem kunne løses med en 1 > 4 USB hub. Det kan det så ikke (måske det er beregnet til stationære computere der naturligt har mere power, ved det ikke).

Og JA det er den absolut mest skrabede model Ideapad, men til alm kontorbrug og lidt surf, er den jo som sådan fin nok som en prisbillig maskine (der var lige en periode med snævert budget i sommer hvor den er fra).
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis