Nedtage profilloft - uden at ødelægge det ??

Hej

Jeg ønsker at genbruge et godt profilloft.
Desværre er det sat op med klammer / sømpistol og sømmet med 60 cm. mellemrum i brættets fer.
Nogen her der ved hvordan man kan får det ned uden at brædderne splittes ad ?
Har tidligere forsøgt at piller klammer ud, det synes jeg ikke er til.

Et nyt loft koster ca. 10.000 kr., så jeg gider godt arbejde lidt med det :-)

Venlig hilsen, Jens

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg er nu ret sikker på at det derIKKE stiftet op i feren, for hvis det gjorde det så ville noten ikke kunne gå ind over feren... men det er nu meget normalt at skyde en stift ind i noten, men at få dem hele ned er ikke nogen nem opgave... men en mulighed vil være at vippe et brædt ned fra notenden og så ellers kappe stifterne således at brædtet kan trækkes ud.
Vil prøve at arbejde fra venstre mod højre.
Pille første række ned, så der er plads.
Har en "dremel" og kunne forsøge at skære hver stift over, hvilket sikkert tager noget tid, men burde kunne gøres uden det kan ses nedefra.

Klammerne sidder helt inde ved træet og ikke gennem fer og not, heldigvis.   

Tak for ideen   

Venlig hilsen, Jens

Jeg havde nok brugt en bajonetsav, eller hvis ikke der er plads/ den er for voldsom -  en lille nedstryger - den hvor klingen kun sidder fast i den ene ende.

Du kan ikke banke klammerne ud oppe fra loftet af?

Mvh Troels
Måske du kan snitte klammerne over med en multicutter, der er klingen ret tynd, så den nemt kan komme ind mellem bjælke og  rustikbræt.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for svarene - jeg har faktisk ikke en multicutter, men sådan en "skal jeg da ha".!   

Jeg kan ikke banke dem ned fra loftet, da jeg så skal have alt isoleringen af først.
Isolering er nok det eneste jeg aldrig kommer til at elske ved GDS arbejde.

Venlig hilsen, Jens

Inden du køber dig fattig i værktøj så tag det yderste bræt ned og prøv om det ikke er rimelig nemt at stikke et lille koben ind mellem bræt og forskalling og trække fastgørelsen ud af forskallingen. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis