Sokkelpuds/rep på syldsten

Hej med Jer
Jeg bor i et hus fra 1870'erne, hvor soklen enkelte steder trægte til en kærlig hånd, for at holde mus ude. Efter lidt banken med hammer og mejsel på det løse puds tog det ene stykke det andet, og det blev lidt mere åbent, end jeg havde forstillet mig. Nu er det løse puds væk, men de gamle gule mursten er løse og smuldre. Jeg ser umiddelbart to løsninger: 1. fjern de løse mursten og sæt nye ind og så på med nyt sokkelpuds. Eller 2. giv det noget sokkelpuds som så kan holde sammen på det, til hele soklen engang skal have en stor omgang om nogle år. Hvad ville I gøre?
Og hvilken sokkelpuds skal jeg bruge? Der skal jo fyldes noget ind i sprækkerne, men de fleste produkter jeg ser er til 10-30mm lag. Skal der bare bygges lag på lag over nogle dage?Mvh. Jacob
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Minder mig om fædre gården, det vigtigste var at lade være med at pille for meget og få klinet noget cempexo på i en fart.
Lad være med at bruge cementprodukter  - de transporterer fugten op i murstenene. Du bør bruge en kalkmørtel - evt en NHL 5 mørtel - der tillader jordfugten at slippe soklen inden den når mursten.

Lad være med at male soklen  - hvis du vil, så brug silikone

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også