Afslutning imellem væg og gulv, skum, rockwool, mørtel?

Hvordan afslutter man bedst?
Der er to lag gulvbrædder, det nedereste rigtig gammelt, men stabilt. I kanter imod ydervægge dog lidt "frønnet". Det er for omstændigt at hive op og skimmel-tømrer proff. firma siger også det ikke er nødvendigt.
Hele ejendommens grundplans indersiddr af ydervægge (2 × musten med 13 cm hulmur) har fået inderforskalningsisolering (celotex, roclwool, træskellet) hevet ned, der er sprøjtet med Hysan imod skimmel, pudset op med 2 cm puds på inderside af ydervægge. 
Men nu er proff. håndværkere færdige og jeg skal så til at afslutte, lukke af, gulvpaneler og gericher op igen, finspartle, male mv.
Så står jeg her med 3-4 cm sprække imellem gulv og væg (horisontalt) og tænker boracol sprayed ned på træet (laveste gulvbræddelag, er nok godt inden der lukkes af.
Men skal der så fyldes op med mørtel imellem gulv og væg, rockwool eller PU skum og i så fald hvilken type? Det der fyldes i skal helst ikke transportere evt. fugt i væg ind i de to lag gulvbrædder. 
Afslutningen dækkes så efterfølgende af lidt tykt gl. (Godt træs) gulvpanel og fejeliste
Jeg vil helst ikke bare have hulrum her, da det er gl hus på landet, mus skal ikke have chancher for at komme ind og holde fest, og træk og evt. fugt skal holdes væk.
Gode råd savnes?
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også