Stor prisforskel i Fibergips: Knauf vs Farmacell

Jeg har kigget lidt på 15 mm fibergips. Der er KÆMPE prisforskel på Farmacell og Knauf.
Hvad synes I? Burde man give lidt mere eller bare gå med Knauf? Eller er det bare mig der har overset noget.

https://www.stark.dk/fermacell-fibergipsplader-med-retkant-15-mm-900-mm-1200-mm?id=4100-9548073

https://www.silvan.dk/knauf-ultra-board-1200-mm-900-mm-15-mm?id=4100-1658339


Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Koba_x skrev den 30-10-2021 21:28:54

Jeg har kigget lidt på 15 mm fibergips. Der er KÆMPE prisforskel på Farmacell og Knauf.
Hvad synes I? Burde man give lidt mere eller bare gå med Knauf? Eller er det bare mig der har overset noget.

https://www.stark.dk/fermacell-fibergipsplader-med-retkant-15-mm-900-mm-1200-mm?id=4100-9548073

https://www.silvan.dk/knauf-ultra-board-1200-mm-900-mm-15-mm?id=4100-1658339

Jeg havde samme diskussion med mig selv. Har brugt Fermacell på nogle vægge, men opdagede så Ultra Board. Jeg synes, at Ultra Board støver mindre at opsætte (nok pga kartonbeklædningen), men den virker absolut lige så stærk at skrue i. Den er nok bare ikke branded lige så meget som Fermacell.

Det er en rigtig fin løsning med Ultra Board. Bare husk EHG skruerne. 
Du kan i øvrigt også få dem i 90x250 til vægflader. 😊

Dog skal du se bort fra Knaufs reklamering med, at du med Ultra Board kun skal spartle samlinger. Har du sidelysindfald, skal der altså fuldspartles, evt med rullespartling. Det gælder al gips. 
Du er en stjerne Emil :) Nu kan jeg med anelse mere ro i maven sparer de penge! Jeg kommer helt sikkert til at fuldspartle.

Har du et eller to lag? Jeg regner med at gå ét lag. Og er du tryg ved fx at hænge en fx 50'' TV skærm op? 

Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Koba_x skrev den 30-10-2021 22:28:52

Du er en stjerne Emil :) Nu kan jeg med anelse mere ro i maven sparer de penge! Jeg kommer helt sikkert til at fuldspartle.

Har du et eller to lag? Jeg regner med at gå ét lag. Og er du tryg ved fx at hænge en fx 50'' TV skærm op? 

Jeg har lige hængt et LG 65” TV op med 4 skruer direkte i pladerne.

Jeg har 1 lag. Du skal dog huske de rigtige skruer til formålet. Der skal være gevind hele vejen. Harald har nogle “skruer med PAN-hoved” i fx 4,5x30mm. De er absolut glimrende til formålet. 
Bemærk lige at det er to vidt forskellige produkter,

ultraboard er en hård gips, men stadig en kartongips og ikke en fibergips, armeret som fermacell.

Den har derfor ikke den samme styrke mod slag, da den stadig er relativt skør i materialet.

Men helt klart bedre end almindelig gips.

Elektronikteknikeren
Nu har du så også valgt og sammenligne prisen med et produkt fra Stark - som absolut har de højeste priser på byggematerialer til alm private forbrugere!..
10-4.dk har dem til 89kr i samme str fra Fermacell
Martin, problemet er lidt at de tager 1000kr i levering så sparer man ikke ret meget. Jeg bor i KBH and kan kun låne bil til små ture (som fx Stark som er 2 km fra mit hjem :D ). Kender du andre billige steder med afhentning omkring KBH?

Jeg har en lille et værelses lejlighed som jeg er ved at renovere og jeg gør det selv. Jeg har stor interesse for den slags og glæder mig til at prøve, men jeg har aldrig prøvet noget lignende :D
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også