Købe varer uden for EU

Jeg har før købt varer på f. eks. e-bay fra Kina. Hvis varen kostede mindre end 88.- kr. var der ingen told eller toldbehandling. Det er nu lavet om. ALT uden for EU skal toldbehandles. Så vidt jeg ved, er det kun PostNord og GLS der kan toldbehandle varer købt i udlandet. Kan det være rigtigt, at der er monopol på det ??. Kan man ikke selv udfylde eventuelle blanketter ? ( hvis man altså kan finde ud af det)?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
flere steder som feks wish har lavet det så de ordner moms og told , så i praksis kan du købe op til 1200 kr uden postnords grådigheds gebyr
Efter 1 juli er der nye told og momsregler ved køb af varer uden for EU , der skal betales moms af alle varer uanset pris + et administrationsgebyr på 160 kr til skat  , så en billig ting til en tyver i kina ender med at koste ca 185 kr .du får først en besked fra skat via post nord at der en pakke til dig  , men du skal lige betale moms og gebyr , hvis du ikke gør det bliver din pakke sendt retur , og du slipper med et tab på 20 kr , det er tilat overse .......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Fabrin... reglen en en EU regel ,  varer der kommer ind udefra EU  er der skat moms og gebyr på.....man skal også være sikker på at en vare købt i  EU ikke blver sendt fra et land uden for EU fx kina eller GB for så klapper fælden , jeg har selv prøvet det  .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har for 14 dage siden modtaget en computer købt hos Lenovo center i Irland , men sendt fra Kina. Der var ingen ekstra told  regning udover det der var betalt  for computeren. Varen landede på UPS center i Køln.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 30-10-2021 22:24:10

Jeg har for 14 dage siden modtaget en computer købt hos Lenovo center i Irland , men sendt fra Kina. Der var ingen ekstra told  regning udover det der var betalt  for computeren. Varen landede på UPS center i Køln.

Ja, og det er normalt. Lenovo Irland er EU. De sørger for alt mht. told osv. At den så fysisk bliver sendt fra Kina kan du jo være græsk-katolsk overfor.

Men hvis man køber direkte fra en forhandler udenfor EU opstår "problemet". Billigt, billigt, billigt er slagordet for de fedtede. Det er nu slut. Måske kan det begrænse børnearbejdet, som "billigheden" her har befordret. Jeg står 100% bag de nye EU regler. Måske får det folk til at tænke sig om.

Jeg har også købt et tastatur til min bærbare computer direkte fra Kina, Computeren er så gammel, at der ikke fås reservedele til den mere. Ved den handel betalte jeg heller ikke told og andet sjov. For øvrigt var der ikke nævnt noget om told og andre afgifter i prisen. For øvrigt var Kina det eneste sted, tastaturet kunne fås.

fase
karl smart skrev den 30-10-2021 21:38:06

Efter 1 juli er der nye told og momsregler ved køb af varer uden for EU , der skal betales moms af alle varer uanset pris + et administrationsgebyr på 160 kr til skat  , så en billig ting til en tyver i kina ender med at koste ca 185 kr .du får først en besked fra skat via post nord at der en pakke til dig  , men du skal lige betale moms og gebyr , hvis du ikke gør det bliver din pakke sendt retur , og du slipper med et tab på 20 kr , det er tilat overse .......

 som flere sider gør nu , hvor afsender afregner moms , som wish , og flere andre , skal der ikke betales gebyr

og det er ikke skat der skal have gebyret , det er postnord
Her er de nye moms regler   ; https://skat.dk/skat.aspx?oid=2303332

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg vil  hjertens gerne betale lidt told, men jeg vil ikke røvpules af post nord ( undskyld udtrykket). Så mit spørgsmål er: Kan man selv toldbehandle, eller er der monopol på det ??
Og børnearbejde stopper jo ikke, fordi der skal betales et kæmpe gebyr til Postnord.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis