Ophængning af lampe i lydisoleringsloft

Hej,

Jeg skal have hængt en lampe på ca. 2 kg op i et lydisoleringsloft (et af dem.med huller i). Hvordan gør jeg det bedst (og nemmest)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skruer en gipsdybel i loftet. Dyblen købes i et byggemarked.

fase
Hvordan kan det gøres, hvis jeg gerne vil benytte et af hullerne i loftet?
Signe123 skrev den 01-11-2021 12:47:45

Hvordan kan det gøres, hvis jeg gerne vil benytte et af hullerne i loftet?

 Hvis du gerne vil benytte et af hullerne i loftet, og du har adgang til loftet fra oven, gør du som foreslået af mfrost og lægger en stump brædt oven på gipspladen og skruer en loftskrog op gennem et eksisterende hul i bræddestumpen. Det gør, at der ingen mærker bliver i akustikpladen, når og hvis du fjerner lampen.


fase
S. Fabrin skrev den 01-11-2021 13:38:33

 Hvis du gerne vil benytte et af hullerne i loftet, og du har adgang til loftet fra oven, gør du som foreslået af mfrost og lægger en stump brædt oven på gipspladen og skruer en loftskrog op gennem et eksisterende hul i bræddestumpen. Det gør, at der ingen mærker bliver i akustikpladen, når og hvis du fjerner lampen.

 Hej, tak for svar. 


Hvis jeg nu ikke har adgang til loftet? Kan jeg så bruge en gipsdybel og skrue i et af hullerne - evt ved at gøre hullet større?
Annonce
Hvis du ikke har adgang til loftet, bruger du bare en en gipsdybel af den type med et groft gevind. Dyblen skruer du bare op i hullet. Du skal endelig ikke bore for/lave hullet større. Dyblen laver selv et passende hul.

fase
S. Fabrin skrev den 01-11-2021 14:43:28

Hvis du ikke har adgang til loftet, bruger du bare en en gipsdybel af den type med et groft gevind. Dyblen skruer du bare op i hullet. Du skal endelig ikke bore for/lave hullet større. Dyblen laver selv et passende hul.

 Tak for svar

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis